Odlazak u servis nekim vlasnicima automobila predstavlja pravu noćnu moru.
Pogotovo onima koji su, poput Milana S. iz Beograda, imali nesreću da se “opeku” ni krivi ni dužni.
“Krenuo sam s porodicom na ljetovanje u Grčku i negdje ispred Niša začuo sam neke čudne zvuke, brujanje u automobilu koji je još u garanciji. Svratio sam u grad i video veliki servis sa jasno istaknutim znakom brenda (njemačkog) automobila koji vozim, i odahnuo”, priča on za Večernje novosti.
Međutim, kako kaže, iako je rekao da mu je automobil u garanciji, majstor je saopštio da je kvar nastao zbog manjka ulja u mijenjaču.
“To je značilo, kako su mi rekli, da nemam pravo na besplatnu zamjenu, da moram da platim dio, ali ne i ruke. Kako je zamjena takozvanog druk lagera koštala oko 9.000 dinara, i pošto smo krenuli na ljetovanje, prihvatio sam.”
Poslije sat i po, dio je zamijenjen, putovanje je nastavljeno, ali je šok uslijedio prije nekoliko dana.
“Otišao sam na redovan servis u beogradski centar, gdje mi je rečeno da sam izgubio pravo na garanciju jer sam vozilo popravljao u neovlaštenom servisu.”
“Zvao sam i servis u Nišu gdje su mi popravili auto, ali naravno bez ikakvih rezultata. U zvaničnom servisu su me uputili na sud”, kaže Milan.
Ovaj slučaj nije usamljen. Ružna iskustva imaju i u kompaniji “Renault-Nissan Srbija”.
„Renault kao vrlo ozbiljna kompanija, redovno sprovodi odite i provjere svoje servisne mreže kako bi osigurao da kvalitet usluge ka krajnjem kupcu bude na vrhunskom nivou. Ono što se javlja kao problem jeste mreža neovlaštenih servisa, u vidu malih garaža i nezavisnih radionica koje se kriju iza snage brendova Renault i Dacia, ističući naše logotipe iako za to nemaju niti prava, niti odobrenja. Prilikom istraživanja tržišta u Srbiji pronađeno je preko 200 neovlaštenih servisa”, kažu u Renaultu.
Bitno je istaći da je korištenje logotipa na ovaj način krivično djelo, jer se radi o kršenju prava intelektualnog vlasništva Renault i Dacia i brendova, te se samim tim krajnji korisnik dovodi u zabludu. Koristeći usluge neovlaštenih servisa, krajnji korisnik može biti prevaren jer očekuje da će njegovo vozilo biti popravljeno od strane kvalifikovanih stručnjaka i sa originalnim Rebaultovim rezervnim dijelovima.
“Renault grupa je odlučila da se ozbiljno pozabavi zaštitom svoje privatne svojine i stane na put neovlaštenoj mreži, pa je nedavno pokrenuta akcija s podrškom pravnog tima čiji je cilj uklanjanja svih neovlaštenih obilježja Renaulta i Dacije sa servisa koji nisu dio ovlaštene servisne mreže.
Slične akcije najavljuju i drugi predstavnici velikih automobilskih kompanija. U međuvremenu, vlasnicima automobila ostaje da na zvaničnim web-stranama uvoznika pomno prouče spisak ovlaštenih servisera.