Mada tvrde da su glasali protiv povećanja akciza na naftu kako bi zaštitili najsiromašniji sloj stanovništva, Salko Sokolović, Senad Šepić, Sadik Ahmetović i Šemsudin Mehmedović, vjerovatno nesvjesno, ustali su u zaštitu najbogatijeg sloja stanovništva.
Prijedlog izmjena i dopuna Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini, čiji je predlagač Vijeće ministara BiH, kojim se predviđa uvođenje dodatne takse od 0,15 KM po litri goriva, naći će se na sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH koja je zakazana za 10. maj.
Na posljednjoj sjednici odlučeno je da će se izmjene i dopune Zakona o akcizama razmatrati po skraćenom postupku, što znači da će se do sjednice 10. maja o principima na kojima zakon počiva izjasniti ustavnopravna i nadležna Komisija za budžet i finansije od čijih pozitivnih mišljenja ovisi usvajanje zakonskih rješenja u prvom čitanju.
Na posljednjoj sjednici Zastupničkog doma, ovaj set zakona nije dobio podršku, jer su četiri zastupnika iz SDA, suprotno stavovima ove stranke, glasali protiv. Malo je vjerovatno da će u narednih desetak dana, do slijedećeg izjašnjavanja, promijeniti mišljenje. Nema nikakve dileme da su zastupnici SDA, Salko Sokolović, Senad Šepić, Sadik Ahmetović i Šemsudin Mehmedović, namjerno blokirali usvajanje zakona o akcizama kako bi podigli vlastitu cijenu i prisilili stranačko rukovodstvo da ih tretira s više respekta kod raspodjele stranačke moći.
Naravno, odmetnuta četvorka negira takve optužbe i horski ponavlja da je glasala protiv povećanja akciza iz principijelnih, a ne ličnih razloga.
-Glasali smo protiv povećanja akciza jer želimo zaštititi nasiromašniji sloj ljudi, ponavljaju četvorica SDA-ovih zastupnika, pokušavajući svoj privatni hir zaodjenuti u oblandu kakve-takve principijenosti.
No, da su makar malo razmilislili prije nego što su ispalili ovu populističku parolu, zasigrno bi posegnuli za nekim uvjerljivijim opravdanjem.
Povećanje akciza upravo će najmanje pogoditi najsiromašniji sloj stanovništva. Siromašni ljudi ili uopće nemaju automobil ili, ako ga imaju, onda je to mali četverotočkaš s minimalnom potrošnjom goriva.
Siromašni ljudi na gorivo troše 20-30 KM mjesečno, pa bi ih povećanje akciza koštalo ne više od dvije do tri marke mjesečno.
Najvišu cijenu povećanja akciza platio bi najbogatiji sloj građana, onaj sloj građana koji vozi luksuzne automobile velike kubikaže, poput Audija u vlasništvu Mehmedovića ili Passata u vlasništvu Ahmetovića, onaj sloj građana koji na gorivo troši 300-400 KM mjesečno, onaj sloj građana koji imaju dva i više automobila… Njih su zaštitili Šepić, Sokolović, Ahmetović i Mehmedović, kao i kvaziljevičari u Parlamentu BiH koji su također glasali protiv povećanja akciza kako bi pošto-poto zaustavili nastavak cestogradnje i povećali vlastite izglede na izborima 2018. godine.
Izvor: Slobodna Bosna