Pri kupovini hrane neophodan je dodatni oprez, jer trgovci mogu lako da vas prevare.
Proizvodi na takvim mjestima prodaju se i po 30 odsto višoj cijeni. Jedino je čokolade, kekse, bombone i ostale poslastice moguće vidjeti na nižim policama, ali i to je s razlogom.
Djeca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na “privlačna” mjesta, piše “24sata.hr”.
Na kupovinu tjera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primjer, proizvod od 100 g bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. A promotivne cijene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba.
Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, “jeftine” čokoladice, bomboni kao i povoljni upaljači stoje uz kasu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu.
Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda
Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 odsto kupljenog.
Gotova hrana “krade” novac
Pripremljeno meso, salate kao i zapakovano voće i povrće možda štede vrijeme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati.
Pogledajte najviše i najniže police
U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često puno jeftiniji od poznatih brendova.
Budite svoj majstor
Umaci za tjesteninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo bijelog luka, bibera i pečuraka moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije.
Zavirite u drugi red
Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvježiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih.
Pripazite šta piše na etiketi
Proizvođači se uvijek trude da menjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda.
Više kupujemo ako više vidimo
“Što više kupac vidi, više će i kupiti”, napominje Marion Nestle, autor knjige “Šta jesti”. Zato trgovine mlijeko, koje svima treba, često smjeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.