Na Twitteru je nedavno osvanuo matematički zadatak jedne djevojčice iz Banje Luke, koji je podijelio njen otac i izazvao raspravu među korisnicima društvene mreže.
Otac je objasnio da je djevojčica prilikom računanja koristila drugačiju metodu zbrajanja i oduzimanja od one koja je tražena u zadatku. Tvrdi da je dobila tačan rezultat, ali joj ga nisu priznali te nije dobila ni jedan bod od mogućih 12.
“Iako dobije tačan rezultat, dijete dobije 0 bodova. Obrazovni sustav nam je ubojica kreativnog razmišljanja. Ovo ničemu ne vodi, samo da djeca razmišljaju na način kako nastavnici žele. Smatram da to nije u redu”, napisao je otac, a mnogi tviteraši su se uključili u raspravu.
Zadatak izazvao raspravu
Neki smatraju da je u ovom slučaju zakazao obrazovni sustav, no drugi su mišljenja da je u konkretnom zadatku bio naglasak na postupku rješavanja. Naime, tražilo se da se zadatak riješi postupkom zbrajanja i postupkom oduzimanja.
“Drugi razred. Upravo to moje dijete radi. Stvar je u postupku. Zbrajanje i oduzimanje s prelaskom na druge desetice. Ovdje nema mjesta kreativnosti, vidjet ćete zašto je bitno da nauče ovaj postupak, bit će im od koristi…”, jedan je od komentara.
Mnogi su mišljenja da su profesori djevojčicu zbog ovog zadatka obeshrabrili. “Ja kao učitelj mogu reći da je kolega/kolegica zalutao/la u profesiju. I na natjecanjima se priznaje svaki postupak koji daje točno rješenje. Iz ovoga se jasno vidi da dijete zna računati i da koristi postupak koji je njemu najlakši”, napisao je jedan korisnik Twittera.
“Ljepota matematike je upravo u dolaženju do točnog rezultata na logičan način. Trebala je dobiti barem pola boda”, dodao je drugi. Naposljetku, mnogi su se složili da je ovo primjer kako se djeca mogu razočarati te im tako predmet u školi postane odbojan, što nije u redu.