BiH

Vlada im dala milione maraka, a uprava plaćala pilote koji nisu ni radili u BH. Airliensu










I dok truplo jedinog preostalog putničkog zrakoplova, iz propalog javnog poduzeća Bh. Airlinesa putuje na kamionu prema odredištu nepoznatog kupca iz Njemačke, još nema nikakvih službenih informacija ko je, unatoč izdašnim milijunskim izdacima iz proračuna FBiH, ovu zrakoplovnu kompaniju doveo u bankrot s dugom većim od 100 miliona eura, piše Večernji list BiH.
Zrakoplov BH. Airliensa zbog duga prodala je isto tako propala Hypo banka, čije je utjerivanje duga preuzela specijalizirana austrijska tvrtka HETA, ali ostaje nejasno kako je jedno takvo poduzeće u koje se godinama slijevalo na desetke miliona maraka subvencija propalo. U najnovijem izvješću Ureda za reviziju institucija FBiH spominju se financijski repovi propale zrakoplovne tvrtke. Iz ureda za reviziju napominju kako su financijskim izvješćima Federalnog ministarstva prometa i veza iskazani dugoročni plasmani u iznosu od 35,266.036 KM, koji predstavljaju udjele Vlade FBiH u osnovnom kapitalu JP B&H Airlinsa d.o.o. Sarajevo.
Evidentiranje udjela izvršeno je na osnovi odluka Vlade FBiH za doznačena sredstva iz Proračuna FBiH istom poduzeću u ranijem razdoblju, znači u vrijeme prošlih Vlada FBiH. Revizori upozoravaju da “imajući u vidu da je u 2016. godini pokrenut stečajni postupak ovog poduzeća zbog gubitka koji je u značajnom dijelu premašio njegov ukupni kapital, više je nego izvjesno da od iskazanih dugoročnih plasmana nema, niti će biti ekonomskih koristi, radi čega su isti nerealno iskazani.
Tijekom provjere, Ured za reviziju došao je do izvoda iz sudskog registra Općinskog suda u Sarajevu, koji datira s danom 15. januara 2016. godine, prema kojem je u registar kao jedini osnivač ove tvrtke bila Federacija BiH sa stopostotnim udjelom osnivača ugovorenim (upisanim) i uplaćenim kapitalom u iznosu od 18,773.273 KM. “Bitno je istaknuti da za preostali iznos od 16,492.763 KM udjela Vlade FBiH u osnovnom kapitalu JP “B&H Airlines” d.o.o. Sarajevo, koji je evidentiran u poslovnim knjigama Ministarstva prometa i veza, istodobno nije izvršeno usklađivanje stanja udjela (povećanje udjela) upisom u registar nadležnog suda, kako je propisano zaključcima iz listopada 2013. godine.

Provjerom poslovanja BH Airlinesa, revizori su upozoravali više puta kako interni akti ove kompanije nisu u skladu sa zakonima. Također obračun plaća u BH Airlinesu bio je reguliran Pravilnikom o radu kompanije, koji nije usklađen sa zakonom. Revizori su upozorili da ni ovaj nezakoniti pravilnik prilikom obračuna plaća nije poštovan. “Večernjak” je još ranije pisao kako je uprava ovog poduzeća isplaćivala plaće pilotima koji su ranije dali otkaze i zasnivali radni odnos u drugim zrakoplovnim kompanijama. Tada revizori nisu mogli potvrditi opravdanost iskazanih obveza ovog poduzeća na osnovi plaća u iznosu od 227.982 KM neto plaće zaposlenih 125.733 KM i obaveze na osnovi poreza i doprinosa 102.249 KM s obzirom da su oni obračunati za zaposlenike (piloti i kopiloti), koji su još u svibnju 2012. prestali dolaziti na posao i radni odnos zasnivali kod drugog zrakoplovnog prijevoznika.

Izvor: vecernji list


Možda će Vas zanimati i:

Back to top button