Udruženje inžinjera saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine upozorilo je ponovo na problem zagađenog zraka pozivajući nadležne da implementiraju mjere koje iz ovog udruženja predlažu više godina.
Kao osnovnu mjeru predlažu da se u cijelosti zabrani uoptreba ložišta na ugalj i druge ekološke nečiste materijale. To znači da se uvede ekološka taksa na nečisto zagrijavanje.
Bez uvođenja ekološke takse na ugalj neće biti dugoročnog rješenja te ističu da za implementaciju te mjere nije potrebno pet ili deset godina nego jedna grijna sezona.
S druge strane potrebno je osigurati do svakog individualnog i kolektivnog objekta, struju, plin ili sunčevu energiju te uvesti subvenciju za korištenje čiste energiju za grijanje u zimskoj sezoni – naglasili su.
Kako su pojasnili i za to je potrebna jedna zimska sezona jer predlažu da se s ekološke takse novac prebacuje na subvenciju za korištenje čiste energije za grijanje.
Kao dodatnu mjeru predlažu pooštravanje procedure EKO TEST-a za motorna vozila te vršenje adekvatnog praćenje poštovanja sistema eliminacije za vozila koja ne zadovoljavaju ekološke propise.
Smanjiti namete i nagraditi vlasnike automobila na električnu energiju, LPG/CNG i iznad Euro 5 norme. Zabraniti ulazak svih teretnih vozila u gradsku zonu ispod Euro 5 norme. Dozvoliti vozilima javnog gradskog prijevoza ulazak u centralnu zonu samo s motorima progonjenim gasom (LPG, CNG) – također su neke od mjera koje predlažu iz Udruženja.
Smatraju i da bi trebalo povećati cijenu registracije i osiguranja motornih vozila linearno prema starosti vozila, odnosno EURO normama te ubrzati realizaciju planiranih longitudinalnih cestovnih pravaca na području grada s posebno izgrađenim pješačkim i biciklističkim stazama cijelom trasom.
Kao struka, kažu, predlažu i pretvorbu raskrsnica i izgradnju kružnih raskrsnica na svim područjima grada, uspostavljanje adaptivnih sistema regulacije saobraćaja na svim raskrsnicama u gradu te uspostavljanje i promoviranje alternativnih vidova prijevoza.
Kako stoji u saopćenju Udruženja čiji je predsjednik inženjer saobraćaja prof. dr Osman Lindov, dosadašnje mjere koje se provode unazad nekoliko godina nisu donijele željene rezultate, a posebno je naglašena potreba provođenja preventivnih mjera.