Epidemiološka situacija će diktirati i odvijanje nastave. U većini kantona drugo polugodište počinje ovog ponedjeljka. Zdravlje i poštivanje mjera, poručuje struka, na prvom su mjestu.
U Kantonu Sarajevo mjere su ostale iste kao i u prvom polugodištu, što znači da škole u skladu sa svojim mogućnostima organizuju modele održavanja nastave.
“Mi smo procijenili da u ovom trenutku možemo otvoriti školske prostore, krenuti sa polugodištem i, naravno, vrlo predano i posvećeno pratiti epidemiološku situaciju u Kantonu Sarajevo te udio djece koja su pozitivna na koronavirus. Odgovorno ćemo posmatrati razvoj situacije”, kazala je ministrica za odgoj i obrazovanje KS-a Naida Hota-Muminović (NiP).
U Hercegovačko-neretvanskom kantonu nastava je počela još 24. januara, isto je bilo planirano i u Zeničko-dobojskom, ali je zbog povećanog broja zaraženih nastava prolongirana za još sedam dana, tj. do 7. februara. U ovom kantonu djeca će propušteno nadoknaditi u junu. A nastava u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu počinje ovog ponedjeljka, kao i u Bosansko-podrinjskom, s tim da će u ovom kantonu prva sedmica biti online. Jedno je sigurno, rizik od većeg broja novozaraženih se povećava s početkom nastave, ali odgovorno praćenje situacije trebalo bi doprinijeti neometanom odvijanju nastave u FBiH.
“Predstoji nam potencijalni rizik početak škole i na to moramo računati te pratiti i dalje situaciju. Naša preporuka je zadnja škola da se zatvara”, poručuje pomoćnik ministra zdravstva FBiH Goran Čerkez.
Epidemiologinja u Zavodu za javno zdravstvo FBiH Mia Blažević podsjeća na ranije preporuke – svaka škola treba sama procijeniti s obzirom na situaciju u lokalnoj zajednici, na veličinu škole i njene mogućnosti kao i osoblje: “Ukoliko je osobolje zaraženo, ne postoji drugi način nego da se prijeđe na online nastavu”.
Uz poziv na odgovornost u poštivanju propisanih i preporučenih higijensko-epidemioloških mjera te uz stalno praćenje broja oboljelih, ministarstva će biti u kontaktu s odgovornim akterima odgojno-obrazovnog i zdravstvenog sistema te će u skladu s tim, po potrebi, mijenjati odluke o modelu nastave.