BiH

TUŽNA STVARNOST OBRAZOVANJA U BIH: DJECA UČE DA JE NEUM U HRVATSKOJ




U udžbeniku za deveti razred OŠ po hrvatskom nastavnom planu i programu stoji kako Neum nije u BiH, dok ipak u udžbeniku po bosanskom nastavnom planu i programu nije nabrojan Neum, a dio bh. primorja nije uopće upisan u regiju niske Hercegovine.

Iako nije posve pouzdano ko je preteča tablice množenja ili ko ju je osmislio, je li se radilo o Pitagori, o nekim matematičarima iz prvog stoljeća ili se pak radilo o osmom stoljeću s jednim od najvećih arapskih matematičara Al-Hvarizmijem. No, kada bi danas, 20-ak stoljeća kasnije, kojim slučajem propitivali udžbenike iz kojih uče djeca u osnovnim školama, bili bi u šoku.

Naime, u udžbeniku matematike za četvrti razred OŠ po, inače osporavanom, devetogodišnjem obrazovanju, nalaze se nevjerovatni rezultati tablice množenja, piše Vecernji list BiH.

Tako je 8 x 6 = 49, 7 x 9 = 72, dok je pak 9 x 9 = 84. Ispravni rezultati su 48, odnosno 63 i 81, što su snalažljiva djeca i ispravila zaokružujući netačne odgovore te su brojevima ispod upisala tačna rješenja kako ih ova tablica ne bi zbunjivala.

Da se kojim slučajem tablica množenja uči kao po sistemu Velike Britanije, gdje se množe brojevi do 12, a ne do deset kako je kod nas slučaj, pogreški bi vjerovatno bilo i više. Teško je povjerovati kako su pogreške tehničke naravi ili tek grafičke obrade jer, primjerice, 84 ne postoji množenjem bilo kojega broja u okviru tablice množenja. Zakazali su lektori, korektori, urednici i na kraju zavodi koji daju odobrenje za izdavanje knjiga.

Izvor: Hayat.ba

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button