Proizvodni obrt pod imenom Bueno iz Tuzle, trenutno je jedan od najautentičnijih prehrambenih proizvođača u Bosni i Hercegovini. Ova mlada firma je osnovana prije 2 godine od strane Emira Bulića, koji je imao ideju da napravi potpuno prirodnu gumenu bombonu.
Ideja za ovakav proizvod je proistekla iz određene doze odgovornosti prema prehrani, iz želje za zdravom ishranom, prije svega svoje ali i sve naše djece, kao i odraslih. Jedan od dodatnih ciljeva je svakako bilo i pružanje autentičnog, 100% domaćeg proizvoda sastavljenog isključivo od prirodnih i neštetnih sastojaka. Pored Emira su, u začetku same ideje bili prisutni još jedan stručni tehnolog i iskusni pekar.
Bueno je od osnivanja, značajno proširio proizvodni asortiman pa tako sada u paleti nude 10 različitih pakovanja proizvoda. Tu su bezglutenske gumene bombone od različitih voćnih okusa, koje su ujedno i prvi proizvod ove firme.
Kako sam Emir kaže, razvoj recepture je bio možda najteži korak kod pokretanja ovog biznisa, jer je izrada adekvatne i odlične recepture kakvu danas imaju trajala skoro godinu dana. Gledajući sastav drugih gumenih bombona, uočićemo da su one pune kako vještačkih boja, tako i raznih emulgatora.
Tim Buena osmislio je recept za zdrave gumene bombone, čemu svjedoči i slogan: Prirodno vaša bombona. Njihove bombone ne sadrže ni emulgatore, ni vještačke boje, niti gluten.
Sve je apsolutno prirodno, počevši od osnovnih sastojaka, pa do zaslađivača, arome i boja, i nabavljeno je u Bosni i Hercegovini na šta su posebno ponosni u Buenu. Iako nije teško doći do ovih sirovina i sastojaka, oni su prilično skupi. Pored gumenih bombona, ova firma proizvodi i distribuira isto tako 100% prirodne, domaće integralne friskinije koji su dio slanog programa.
Ove integralne grickalice su dostupne u 5 različitih okusa (čija sjemenke, natural, susam, pizza, suhi sir i goveđi odrezak ) i 7 različitih pakovanja. Bueno unutar svojih proizvodnih kapaciteta nema komplikovanih procesa, svaki proizvod se dobija kroz jednostavan proces pripreme grickalica i bombona, na namjenskoj specijalnoj mašini. U sklopu pogona se nalazi i još jedna, specijalno opremljena prostorija za skladištenje proizvoda.
Prema riječima osnivača Emira Bulića, u poslu proizvodnje 100% prirodnih proizvoda, problem predstavlja očuvanje i distribucija proizvoda. Obzirom da Bueno grickalice I bombone ne sadrže emulgatore koji produžuju rok trajanja, oni svoje proizvode moraju oprezno transportovati i pažljivo planirati prodaju. Ovo i dalje predstavlja značajan izazov za Emira i njegov tim. Kako sami kažu, mnogi su im pomogli u ove dvije godine postojanja, i dosta toga je Emir sam finasijski iznio, no ističe da mu je YEP inkubator poslovnih ideja bio ogromna podrška u realizaciji ideje. Pored finansijske podrške, Emir ističe da je za njega mentorska podrška, ali i treninzi unutar YEP-a, bilo fantastično iskustvo.
Posebno naglašava važnost treninga odnosno obuke, jer kako sam kaže, to ih je sve pripremilo za nedaće i izazove koje nosi pokretanje sopstvenog biznisa. Emir smatra da su ovaj i slični programi od izuzetnog značaja za bosanskohercegovačku privredu koju još jedino mogu da unaprijede mala i srednja preduzeća.
Što se tiče plasmana proizvoda, Bueno gumene bombone i integralne grickalice mogu se naći na policama tržnog centra Bingo, kako u Tuzli, tako i u Gračanici, Živinicama, Lukavcu i Sarajevu. Dosta sarađuju i sa prodavnicama na lokalnom nivou, uglavnom na području Tuzle. Emir planira da u narednom periodu proširi proizvodnju, unaprijedi transportnu logistiku kako bi mogao plasirati svoje proizvode u drugim gradovima Bosne i Hercegovine.
Ističe da je jako bitno podizati i svjest građana kada je u pitanju zdrava ishrana, i ovaj segment je definitivno u fokusu njihove buduće marketinške strategije. Takođe, integralni dio plana za budući period je i širenje proizvodnog asortimana sa novim ukusima grickalica ali i potpuno novim proizvodima.
Obzirom da je Emir prije pokretanja vlastitog biznisa bio zaposlen na visokim i odgovornim mjestima u nekoliko kompanija u Bosni i Hercegovini, njegov savjet mladima bi bio da stiču što vise različitih iskustava u biznisu i da uvijek teže tome da jednoga dana postanu samostalni preduzetnici. Takođe, poručuje svim budućim preduzetnicima da se ne boje izazova već da se hrabro, ali i pametno uhvate u koštac sa istima. Svaka savladana prepreka predstavlja jednu pobjedu na putu konačnog uspjeha, a na tom putu najvažnije oružje je samopuzdanje i vjera u sebe i svoju ideju.
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa. Podršku mladim preduzetnicima nastavlja Investicijska fondacija IMPAKT.