Danas je u svijetu uobičajeno nečija znanja nazivati STEM znanjima.
Ova skraćenica tvori se od engleskih riječi: Science, Technology, Engineering and Math (Nauka, tehnologija, inžinjerstvo i matematika). U subotu 20.03.2019. je promovisana treća generacija STEM polaznika STEM akademije u Tuzli.
Voditeljica STEM akademije prof. dr Samra Mujačić je istakla kako je STEM akademija nastala kao ideja nadopune klasičnog formalnog obrazovanja u STEM oblastima.
Svjedoci smo promjena u društvu i svijetu i do 2025. godine se očekuje da u 80% zanimanja zaposlenici će morati da posjeduju STEM kompetencije, a to je nešto što nažalost naš formalni obrazovni sistem još nije prepoznao kod djece uzrasta koji pohađaju STEM akademiju. Mi pokušavamo upravo ta znanja i te vještine i njihove kreativne sposobnosti razviti u smjeru da budu ravnopravni učesnici i tržišta rada, kazala je prof. dr. Mujačić.
Program STEM akademije je podijeljen na osam nivoa koji prate starosnu dob polaznika uvažavajući na višim nivoima i njihovo predznanje. Svaki nivo sukcesivno razvija znanja i vještine oblasti logičkog razmišljanja, matematike, programiranja, inžinjerstva, istraživanja, nauke, robotike, koloboracije, komunikacije i mnogih drugih.
– Od ukupno 110 djece koji trenutno pohađaju STEM akademiju, njih 25 je došlo do završetka svog ciklusa i mi svaki ciklus STEM akademije završavamo kreativnim projektima koje djeca pripremaju cijeli dan i nakon toga prezentiraju roditeljima i poslije dobijaju diplome – naglasila je prof. dr. Mujačić.
Na STEM akademiji u Tuzli je pored svečane promocije treće generacije STEM polaznika, organizirana i prezentacija završnih projekata.
Izvor: FENA