Istaknuto

Tuzla je zablistala: Kampanja „Poznate uz poznate“ spojila žene koje znaju što hoće

Caritas BiH

Caritas BiH, u okviru projekta DISC, koji financira Europska unija, pokrenuo je kampanju “Poznate uz poznate”, koju provodi Mreža žena s invaliditetom u BiH pri Uniji organizacija osoba s invaliditetom u BiH.

 

U petak, 13. lipnja 2025.godi, u Tuzli je zvanično započela kampanja “Poznate uz Poznate”. Ulice Tuzle odisale su posebnim ritmom, a gradom su koračale žene koje znaju, mogu i hoće – odlučne da podijele svoj glas, svoj utjecaj i svoj pogled na svijet.

Nije bila modna revija, ali bilo je stila. Nije bio politički skup, ali su padale odluke.

Nije bio talk-show, ali bilo je dijaloga koji se pamti. Započela je kampanja “Poznate uz poznate”, a Tuzla je bila savršena prva stanica.

U “domaćem kutku” IC Lotosa, oko zajedničkog stola, započeo je susret i razgovor o utjecaju i promjenama koje nastaju ženskim tempom – ne onim stereotipnim nego onim koji se ne da ignorirati. Otprilike tako to radi Mreža žena s invaliditetom, koja je predstavljena i podržana kao neizostavni dio novih, zajedničkih priča. A zatim – šetnja gradom, simbol otvorenog prostora za dijalog.

O čemu se radilo? Kampanja “Poznate uz poznate” okupila je liderice s i bez invaliditeta iz svijeta medija, ekonomije, umjetnosti, psihologije i kulturnih institucija. Žene koje svakodnevno oblikuju društvo – stale su rame uz rame. Nisu razmjenjivale titule – razmjenjivale su uvide, pitanja i mogućnosti. Tri para, tri priče, jedna energija i potpisane poruke.

Amra Avdić, prepoznatljiv glas radija i festivala „Savremena žena“, i dr. sc. Zumreta Galijašević Baluković, ekonomistica, već na prvu su uspostavile zajedničku “radio-frekvenciju” – i započela je priča o ekonomskom razvoju koji ne dolazi sam od sebe, već onda kada se pruži prilika za inovaciju. Signal postaje još jači kada se prepoznaju žene, među njima i žene s invaliditetom, čija perspektiva može biti i nova i moćna.

Tako se, ovaj put bez mikrofona, ali ipak glasno, poručilo:

„Za prostor društvenog i ekonomskog rasta: prepoznaj žene s invaliditetom u medijima i društvenim događajima.“

Jasmina Čelebić – Tanović, dekanesa Akademije dramskih umjetnosti i glumica, i Senaida Sarajlić, psihologinja, snažno – ženski – stisnule su jedna drugoj ruku u znak pozdrava i scena se otvorila – kao mjesto za izražavanje unutrašnjih svjetova svih žena, gdje stvaralaštvo nosi moć da prenese iskustva žena s invaliditetom.

U tom duhu – kao podsjetnik prije svakog podizanja pozorišne zavjese – ostaje misao:

“Za stvarnost bez stereotipa i očekivanih narativa: Osmisli i oživi i uloge žena s invaliditetom u dramskoj umjetnosti.”

Sanja Dukić, direktorica Narodne i univerzitetske biblioteke, i Bojana Ljubojević, studentica ekonomije i promotorica znakovnog jezika, među koricama knjiga pronašle su nit koja, poput stranica, uvezuje različite oblike komunikacije.

Bez viška riječi, poruka ne poznaje prepreke već gradi mostove, lako se prevodi na sve jezike:

“Za znanje bez privilegija i komunikaciju bez prepreka: priznaj i uvaži znakovni jezik u svijetu jezika, kulture i identiteta.“

Petak za pamćenje

U hladovini i opuštenoj atmosferi uz ručak, bez govornica, ali s govornicama u duši, padale su konkretne ideje – kako otvoriti prostor za žene s invaliditetom u oblastima kojima ove liderice svakodnevno doprinose. Razgovaralo se o tome kako otvoriti vrata medijima za sve glasove, kako kulturni prostori mogu postati mjesta susreta, emocije i izražavanja, o snazi jezika i vidljivosti – i o tome koliko toga možemo postići kad udružimo ideje, iskustva i volju. Izazovi su dijeljeni, a poruke stvarane zajednički. Put je otvoren – za suradnju, za nove susrete i za konkretne promjene.

Grad kao kulisa ženske snage

Fotografije su nastale na lokacijama koje pričaju priču Tuzle: Kapija, Muzej soli, Slana banja, Velika fontana, mjesto susreta “Kod Ismeta i Meše” – svaka s posebnom simbolikom. Svaka kao podsjetnik da i grad može biti saveznik.

Na kraju dana, ostala je zajednička fotografija – ne kao uspomena, već kao manifest. Jer poznate uz poznate nisu bile tu da pokažu tko je više – nego da zajedno pokažu koliko svaka žena vrijedi. I da, najvažnije od svega: Kad se žene povežu – dešava se nešto neodoljivo moćno.

Kampanju “Poznate uz poznate” realizira Mreža žena s invaliditetom pri Uniji organizacija osoba s invaliditetom u BiH, u okviru projekta DISC, koji realizira Caritas BiH uz financijsku potporu Europske unije, Federalnog ministarstva rada i socijalne politike te Caritasa Slovenije. Partneri na projektu su Udruga Vedri osmijeh, Udruženje slijepih Kantona Sarajevo, Savez slijepih RS i Unija organizacija osoba s invaliditetom u BiH. Projekt traje od 1. veljače 2024. do 31. siječnja 2027. godine i provodi se na području cijele BiH s ciljem jačanja kapaciteta organizacija osoba s invaliditetom i poboljšanja njihovog položaja u društvu.

Možda će Vas zanimati i: