Planirana trasa autoputa Tuzla – Brčko – Orašje bila je tema današnje posjete premijera Federacije Bosne i Hercegovine Fadila Novalića Tuzlanskom kantonu.
Na sastanku sa premijerom Tuzlanskog kantona Irfanom Halilagićem, ministrom trgovine turizma i saobraćaja Mustafom Šakićem i ministricom prostornog uređenja i zaštite okolice Anelom Ajšić, gradonačelnicima Gradačca i Srebrenika Edisom Dervišagićem i Nihadom Omerovićem poslodavcima i privrednicima sa područja Gradačca i Srebrenika još jednom je podcrtana potreba za redefinisanje trase autoputa Tuzla – Brčko – Orašje. Ponovljeno je da trenutna trasa autoceste u zaobilazi interese privrede i građana ovih lokalnih zajednica i u značajnoj mjeri ograničava dalji razvoj. Također, rečeno je i da je prva dionica trase od Tuzle do Čanića nesporna, te da je podrška što skorijem početku radova na njenog izgradnji nesporna.
„Danas smo zaključili da izmjena trase autoceste ima političku podršku i Vlada Tuzlanskog kantona će, na osnovu inicijativa koje očekujemo iz gradskih vijeća Gradačca i Srebrenika tražiti očitovanje Skupštine Tuzlanskog kantona, te na osnovu odluke Skupštine pokrenuti proceduru izmjena i dopuna Prostornog plana TK, čime bi se stvorili preduslovi za izmjenu trase i izradu nove projektne dokumentacije. Sve ostale aktivnosti u vezi sa projektovanjem i realizacijom realiziraju federalne institucije i JP Autoceste FBiH, ali učinit ćemo sve što je u našoj moći da, dok traju radovi na prvoj dionici Tuzla – Čanići, koja nije sporna, radimo na približavanju nove trase interesima Srebrenika i Gradačca,“ kazao je premijer Halilagić.
„Danas smo vidjeli da postoji volja, postoje i neke tehničke pretpostavke, a izgleda i ekonomska opravdanost da se ova trasa izmijeni i da ide bliže naseljenim mjestima Srebreniku i Gradačcu i dalje prema Brčkom. Budući da je Vlada FBiH, preko JP Autoceste FBiH 6. januara otvorila projekat i 7,5 miliona KM troši na izradu Idejnog i Glavnog projekta ove dionice u blizini Tuzle, sada nam treba politička odluka da li će se trasa mijenjati ili ne, kako bi to mogli uvrstiti u projekat, te uvažiti i lokalne interese. Mi čvrsto stojimo iza Tuzlanskog kantona i nastojimo da se uspostavi jedna kontinuirana politika, naročito u ekonomskom smislu,“ kazao je premijer Federacije BiH Fadil Novalić, dodajući da će Federalna vlada pomoći će da se ispoštuje iskazana težnja za putnom i željezničkom deblokadom Tuzlanskog kantona.
Konačan cilj je postići da izgradnja autoputa Tuzla – Brčko – Orašje, bude potpuno u funkciji građana i privrede Tuzlanskog kantona.
„Ranije predviđena trasa uopće ne odražava potrebe niti privrede, niti života lokalnih zajednica Srebrenika i Gradačca. Ta trasa bi zaobišla sve proizvodne, trgovačke i druge kapacitete Srebrenika, te ih anulirala. Ona ne da ne bi pomogla, nego bi i odmogla, jer bi svi konzumenti iz EU zaobilazili teritorije i Srebrenika i Gradačca. Zbog toga treba revidirati trenutnu trasu i prilagoditi je potrebama života,“ kazao je gradonačelnik Grada Srebrenika Nihad Omerović.
U prilog ovoj inicijativi govori i činjenica da je Gradačac druga lokalna zajednica po visini izvoza u FBiH, da je izvoz sa područja Gradačca u protekloj godini dostigao gotovo 450 miliona KM, što je za skoro 100 miliona više u odnosu na prethodnu 2020. godinu, te bi se kvalitetnijim povezivanjem na savremenu putnu mrežu stvorili preduslovi za još brži razvoj kako Gradačca i Srebrenika, tako i Gračanice, pa i cijelog Tuzlanskog kantona.