Tuzlanski kanton

U TK-a 93.000 nezaposlenih: Učenici se ne žele baviti zanimanjem za koje se školuju?




Nastavne planove i programe u školama pod hitno bi trebalo uskladiti sa potrebama tržišta rada, a o ovoj temi danas je u Tuzli održan okrugli sto, koji je imao cilj da uspostavi održiv mehanizam saradnje između javnog i privatnog sektora, javlja Anadolu Agency (AA).

Na jednom mjestu našli su se predstavnici vlasti, poslodavci i direktori škola, a kao dobar primjer dogovora između poslodavaca i učenika, navedena je saradnja Srednje mještovite škole iz Tuzle sa firmom ˝Intral BH˝, koja se bavi proizvodnjom obuće i saradnja srednjih stručnih škola iz Tuzle i Kalesije sa kalesijskom firmom ˝Unis TOK˝, u kojoj je 100 osoba završilo obuku za kovače.

˝Sa firmom ´Intral BH´ imamo sporazum, kada je u pitanju praktična nastava. Oni nam daju prostor, a naša je obaveza da u 2016/2017. godini upišemo razred obućara. Imamo radionicu, a naš stručni kadar će nadgledati učenike tokom prakse. No, imamo pomalo razočaravajuću situaciju, a to je da je firma ´Rentex´ ponudila angažman našim učenicima krojačkog zanimanja, međutim oni nisu bili zainteresirani za rad˝, kazala je Izeta Ikanović, direktorica Srednje mješovite škole Tuzla.

Na pitanje zbog čega se učenici koji se školuju za krojača ne žele baviti tim zanimanjem, Ikanović je pojasnila da nije problem u nezainteresiranosti učenika, nego u nerazumijevanju od strane njihovih roditelja.

˝Kolegica je održala roditeljski sastanak i iznijela ovu ponudu, ali su roditelji, koji su se nagledali propadanja velikih firmi u našem kantonu, usprotivili ovoj ideji. Pod utjecajem društvene slike da sve firme propadaju, roditelji su tako reagirali, ali mi im želimo objasniti da jedan obućar ili krojač ne mora čekati da ga neko angažira u firmi, nego sam može pokrenuti posao˝, pojasnila je Ikanović, dodajući da su ova zanimanja deficitarna, ali tražena na tržištu rada.

Na današnjem okruglom stolu, koji je organiziralo Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona u saradnji sa USAID Sida GOLD projektom, prisutni su razgovarali o trenutnoj situaciji odnosa obrazovne politike, dobrih primjera u praksi, te su nastojali sagledati zahtjeve, potrebe i mogućnosti poslodavaca i lokalne zajednice.

˝Struka mora raditi nastavni plan i program, ali promjene u obrazovnoj politici mogu poteći od svih aktera u sistemu rada i ako se u većoj mjeri u savjetodavna vijeća uključe poslodavci i predstavnici lokalne zajednice˝, izjavila je Mersija Jahić iz Ministarstva nauke, kulture i sporta TK-a, dodajući i da tržište rada također zahtijeva bolju usklađenost i kreiranje upisne politike u škole.

Danijela Simić, ministrica rada, socijalne politike i povratka u Vladi TK, zaključila je da u ovom kantonu ima 93.000 nezaposlenih, te je krajnje vrijeme da se radi na reformi obrazovnog sistema, mijenjanju nastavnih planova i programa, te prilagođavanju obrazovnog procesa potrebama poslodavaca.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button