BiznisTehnologija

Svaki preduzetnik mora da zna: Šta je mikromenadžment i zašto će uništiti vaše poslovanje?




Kada govorimo o međuljudskim odnosima, prvo na šta mnogi stavljaju akcenat jeste povjerenje.

Ukoliko ne vjerujemo svojim saradnicima, nikada nećemo uspjeti da se opustimo i prepustimo određeni dio posla nekome ko nismo mi sami. Slično tome, situacija u kojoj neko drugi nama ne vjeruje može vrlo loše da se odrazi na našu produktivnost. Osjećaj da nam neko stalno gleda preko ramena može da naruši našu koncentraciju i remeti nas u obavljanju redovnih zaduženja, koja inače izvršavamo sa lakoćom.

Mikromenadžment je vrlo štetan za poslovanje, a evo i kako se manifestuje i gdje može da napravi problem.

Uticaj na inovativnost

Ako zaposleni imaju utisak da im neko stalno gleda preko ramena i osporava sve što urade, odnosno kritikuje svaki potez koji naprave, s vremenom će prestati da predlažu nove ideje i da pokazuju inicijativu i inovativnost.

Taj trenutak može biti poguban po cijelu kompaniju, jer je upravo kreativnost samih zaposlenih i njihova motivisanost da učestvuju u razvoju posla ono što najbolje utiče na uspjeh cijelog tima. Ako ste menadžer, dajte svom timu prostora da se iskažu i pustite ih da rade svoj posao kako misle da bi trebalo.

Smanjen entuzijazam

Svi vole da imaju osjećaj autonomije. Koliko god on bio realan ili umišljen, važan je osjećaj da sami utičemo na svoje poslovne korake i da to što radimo ima uticaja na širu sliku.

Ukoliko ne dozvolite zaposlenima da sami donose odluke, stvorićete im osjećaj da nisu sposobni da obavljaju posao za koji su plaćeni. S vremenom će neminovno prestati da se trude i čekaće jasne instrukcije od menadžmenta kako da nastave sa poslom i šta bi bilo najbolje da urade. Pad entuzijazma u krajnjoj liniji uvijek utiče i na pad rezultata.

Pojačana fluktuacija zaposlenih

Najjednostavnije rečeno – zaista skoro niko ne voli da se nad njim sprovodi mikromenadžment. Upravo zbog toga, najveći broj zaposlenih koji ne želi da mu se samopouzdanje sruši na radnom mjestu preduzima konačni korak, a to je otkaz.

Kada se jedan član tima opredijeli za ovo, njega će pratiti i ostali, pa će samim tim broj odlazećih ubrzo nadmašiti broj onih koji dolaze.

Poznato je da velike i česte promjene unutar tima mogu imati negativan uticaj na posao. Vrijeme potrebno da se novi zaposleni uhodaju i preuzmu posao nerijetko predstavlja veliki gubitak za poslovanje.

Gubitak povjerenja i stabilnosti

Ukoliko iz dana u dan budete donosili odluke umjesto vaših zaposlenih, ubrzo će prestati da vas gledaju kao menadžera i početi da vas doživljavaju kao „diktatora”. Ta reputacija neminovno dovodi do gubljenja povjerenja zaposlenih. Oni će uvijek preispitivati vaše odluke kao i vi njihove i na kraju će vas napustiti.

Povjerenje mora biti obostrano, kako bi dalo najbolje rezultate. Zato je važno da se nekada opustite i prepustite kontrolu ljudima koji su za to obučeni i zaposleni.

Prirodno je da donosioci odluka osjećaju pojačanu odgovornost za sve što se dešava u njihovoj firmi. Međutim, kontrolisanje svega i upravljanje svim dijelovima procesa i rada nikako ne može imati pozitivne rezultate.

Zato je posao HR menadžera da upravlja ljudskim resursima, pa i samim menadžmentom, kako bi kanalisao ovu energiju i rasporedio posao onako kako je od početka postavljen. Posao ovih ljudi je izuzetno odgovoran, ali i od ključnog značaja za pravilno funkcionisanje cijelog  tima.

Ukoliko vas zanima ova dinamična i izazovna karijera, upišite obuku za upravljanje ljudskim resursima i napravite korak ka svom novom poslu.

 

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button