BiH

Sutra počinje posebno izdanje programa “Suočavanje s prošlošću” Sarajevo Film Festivala










Sutra počinje posebno izdanje programa “Suočavanje s prošlošću” Sarajevo Film Festivala: U programu i paneli o dramskim serijama i ulozi umjetnika

Bit će održana dva panela: “Dramske serije kao ideološki alat i katalizatori promjene” i “Odgovornost: Do koje mjere su umjetnici svjedoci ili vlasnici priča?”. U razgovorima sudjeluju Jurica Pavičić, Dragan Markovina, Bojan Vuletić, Ines Mrenica, Damir Šagolj, Mila Turajlić, Ognjen Glavonić i Pavle Levi.

Moderator je Robert Tomić Zuber

Od 24. do 30. aprila Sarajevo Film Festival predstavlja posebno izdanje programa “Suočavanje s prološću” koje će biti besplatno dostupno publici online u cijeloj regiji, a publici u Sarajevu i u kinu Meeting Point.

Program sa 10 filmova i razgovorima s autorima filmova od sutra pa do 30. aprila bit će dostupan online na Ondemand.kinomeetingpoint.ba gledateljima u cijeloj regiji – u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Sloveniji.

Uz filmove i razgovore s autorima filmova, bit će održane i dvije panel diskusije: u utorak, 27. aprila i srijedu, 28. aprila, koje će se uživo od 18 do 19.30 sati moći pratiti putem Facebook stranice Sarajevo Film Festivala.

U utorak, 27. aprila bit će održan panel na temu “Dramske serije kao ideološki alat i katalizatori promjene”.

S procvatom proizvodnje dramskih serija u regionu u posljednje tri godine, često smo gledali ličnosti i epizode iz njihovih života koje su obilježili historiju naših prostora. Nova ostvarenja su nas potaknula da propitamo viđenja ili shvatanja raznih historijskih događaja. Do koje mjere izuzetno kvalitetna produkcija, kostimografija i scenografija kao najupečatljiviji elementi serija utječu na naše shvatanje prošlosti? Koliko su javni emiteri, kao glavni finansijeri dramskih serija, podložni ideološkoj fikcionalizaciji narativa? Šta serije koje su smještene u prošlosti govore o našim društvima danas? U razgovoru sudjeluju filmski kritičar Jurica Pavičić, historičar Dragan Markovina, reditelj i kreator serije “Porodica” Bojan Vuletić te dramaturginja Ines Mrenica. Moderator je Robert Tomić Zuber.

U srijedu, 28. aprila bit će održan panel na temu “Odgovornost: Do koje mjere su umjetnici svjedoci ili vlasnici priča?”

Proces gradnje narativa filma koji je zasnovan na historijskim činjenicama ili inspirisan stvarnim događajima zahtjeva detaljno istraživanje i veliku posvećenost. Autori često posežu za filmskim rješenjima koja čine filmski narativ snažnijim, ali istovremeno se udaljuju od stvarnih događaja. U sklopu ovog panela želja je propitati odnos autentičnosti i granice umjetničke interpretacije historijskog događaja. Kada postoji živi svjedok na osnovu čijeg života je baziran neki film, da li je moguće pomiriti lično viđenje događaja sa filmskim rješenjima koja čine narativ filma jačim i cjelovitijim? Do koje mjere su umjetnici svjedoci ili vlasnici priča? Panelisti su fotograf Damir Šagolj, redateljica Mila Turajlić, redatelj Ognjen Glavonić i profesor filmske teorije na Stanfordu Pavle Levi. Moderator je Robert Tomić Zuber.

U programu “Suočavanja s prošlošću” od 24. do 30. aprila je 10 filmova: novi film Jasmile Žbanić “Quo Vadis, Aida?”, prvi igrani film o Srebrenici, kandidat Bosne i Hercegovine za Oscara® u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma, “Saulov sin” (2015.) Lászla Nemesa, dobitnik Oscara® za najbolji strani film, rediteljski prvijenac Dane Budisavljević “Dnevnik Diane Budisavljević” (2019.), “Obojena ptica” (2019.) češkog reditelja Václava Marhoula zasnovana na istoimenom, čuvenom romanu Jerzyja Kosińskog, “Chris the Swiss” (2018.) Anje Kofmel, “Srbenka” (2018.) Nebojše Slijepčevića, dobitnik “Srca Sarajeva” za najbolji dokumentarni film i Nagrade publike za najbolji dokumentarni film Sarajevo Film Festivala 2018. godine, “Teret” (2018.) Ognjena Glavonića, “Muškarci ne plaču” (2017.) Alena Drljevića i “Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo” (2013.) Marte Popivode. U programu je i kratki film Albana Ukaja “Jama” (2019.), koji prati snimanje kratkog filma o jednom ratnom zločinu u Sarajevu.

Cijeli program je besplatan, a broj pregleda filmova je ograničen.

 Program Suočavanje s prošlošću je program Sarajevo Film Festivala koji se realizuje uz podršku Fondacije Robert Bosch Stiftung.

 Sarajevo Film Festival predstavlja program: Suočavanje s prošlošću

 Od 24. do 30.4.2021.

 Besplatno online na Ondemand.kinomeetingpoint.ba 

Dostupno: Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Sjeverna Makedonija, Slovenija, Srbija

Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo

Srbija, Francuska, Njemačka, 2013, Colour and B&W, 62 min.

Režija: Marta Popivoda

Film se bavi izvođenjem ideologije u javnom prostoru, putem masovnih performansa. Autorica je analizirala filmske i videozapise iz poslijeratnog perioda Jugoslavije (1945-2000), fokusirajući se na masovne državne izvedbe (omladinske radne akcije, prvomajske parade, proslave Dana mladosti…), kao i na javne proteste (‘68, studentske i građanske demonstracije 90-ih godina; revoluciju 5. oktobra 2000…). Prolazeći kroz medijske slike, film (re)konstruira postepeno iscrpljivanje komunističke ideologije kroz promjene odnosa između ljudi, ideologije i države. Film se završava pred vratima savremene demokratije i neoliberalnog kapitalizma u Srbiji, tražeći da promislimo zašto su građani tako lako napustili zamisli socijalističkog kolektivizma, bratstva i jedinstva, radničkih prava i besplatnog obrazovanja zbog, ponajprije, nacionalizma i rata, a zatim i obećanja slobode i demokratije, za koje se ispostavilo da znače individualizam i „divlji“ kapitalizam.

Saulov sin

Mađarska, Colour, 2015, 107 min.

Režija: László Nemes

Uloge: Geza Röhrig, Levente Molnar, Urs Rechn, Christian Harting, Amitai Kedar

Oktobar 1944, Ausvic-Birkenau. Mađar Saul Auslander je član radnog voda Sonderkommando – grupe jevrejskih zatvorenika izolirane od ostatka logoraša i prisiljene da pomaže nacistima u istrebljenju širokih razmjera. Dok radi u jednom od krematorija, Saul otkriva leš dječaka za koji je ubjeđen da pripada njegovom sinu. Dok članovi voda Sonderkommando planiraju pobunu, Saul na sebe preuzima nemoguć zadatak: da spasi tijelo od plamena, pronađe rabina da izvrši obred pranja pokojnika, te da organizuje adekvatnu sahranu.

Muškarci ne plaču

Bosna i Hercegovina, Slovenija, Hrvatska, Njemačka, 2017, Colour, 100 min.

Režija: Alen Drljević

Uloge: Boris Isaković, Leon Lučev, Emir Hadžihafizbegović, Sebastian Cavazza, Ermin Bravo, Boris Ler, Ivo Gregurević, Primož Petkovšek, Jasna Ðuričić, Izudin Bajrović

Bosna i Hercegovina, 15 godina nakon rata. Deset muškaraca su jedini gosti zabačenog, planinskog hotela. Grupu čine jedan trener i devet učesnika radionice koja bi trebalo da im pomogne da se suoče s prošlošću. Svi učesnici su veterani rata, nekadašnji pripadnici više različitih vojski koje su devedesetih godina prošlog vijeka ratovale jedne protiv drugih širom bivše Jugoslavije.

Teret

Srbija, Francuska, Hrvatska, Iran, Katar, 2018, Colour, 98 min.

Režija: Ognjen Glavonić

Uloge: Leon Lučev, Pavle Čemerikić, Tamara Krcunović, Ivan Lučev, Igor Benčina

Vlada radi kao vozač kamiona tokom NATO bombardovanja Srbije 1999. Nakon što je preuzeo posao da sa Kosova do Beograda preveze tajanstveni teret, Vlada kamionom prolazi kroz nepoznate krajeve i pokušava pronaći pravi put u ratom razorenoj zemlji. Zna da će se nakon što obavi posao morati vratiti kući i suočiti se sa posljedicama svojih djela.

Srbenka

Hrvatska, 2018, Colour, 72 min.

Croatian

Režija: Nebojša Slijepčević

Uloge: Tatjana Dragičević, Nina Batinić, Lucia Filičić, Jana Mileusnić, Morana Mladić, Oliver Frljić, Marin Blažević, Jelen Lopatić, Ivana Roščić, Tanja Smoje, Nikola Nedić, Igor Kovač, Jurica Marčec, Ljerka Hribar, Sandra Dekanić, Denis Kirinčić, Renata Fugošić, Nenad Šegvić

U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Dvadeset i pet godina kasnije reditelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja pozorišnu predstavu o tom slučaju. Pozorišne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio.

Chris the Swiss

Švicarska, Hrvatska, Njemačka, Finska, 2018, Colour and b&w, 90 min.

Režija: Anja Kofmel

Uloge: Christian Chris Würtenberg, Anja Kofmel, Eduardo Rózsa Flores, Heidi Rinke, Julio César Alonso, The family in Switzerland, Alejandro Hernandez Mora, Ilich Ramírez Sánchez, Paul Jenks

U januaru 1992., u ratom zahvaćenoj Hrvatskoj, pod čudnim okolnostima ubijen je mladi švicarski novinar Chris. U vrijeme smrti nosio je uniformu vojne jedinice sastavljene od stranih plaćenika. Chris je bio rođak Anje Kofmel. Dok je bila mala, Anja se divila ovom zgodnom mladiću. Nakon što je odrasla, Anja je odlučila istražiti njegovu priču i otkriti na koji je tačno način bio umiješan u rat u Hrvatskoj.

Dnevnik Diane Budisavljević

Hrvatska, Slovenija, Srbija, 2019, Black and white, 88 min.

Režija: Dana Budisavljević

Uloge: Alma Prica, Živko Zelenbrz, Nada Vlaisavljević, Zorka Janjanin, Milorad Jandrić, Igor Samobor, Biserka Ipša, Mirjana Karanović, Krešimir Mikić, Ermin Bravo, Livio Badurina, Vilim Matula, Jerko Marčić

Diana Budisavljević sa suprugom ljekarom, kćerima i tek rođenom unukom živi životom zagrebačke visoke građanske klase. U jesen 1941. saznaje da se Židovke i Srpkinje s djecom odvode u logore gdje umiru od gladi i bolesti. Židovska općina šalje pomoć Židovkama, ali za Srpkinje se niko ne brine. Koristeći svoje austrijsko porijeklo, Diana apelira na vlast, crkvu i Crveni križ da spase barem djecu. Niko od njih ne želi preuzeti odgovornost. S nekolicinom prijatelja u svom stanu prikuplja pomoć i organizira akciju kojom će do kraja rata od sigurne smrti biti spašeno više od 10 000 djece. Među njima su i Živko, Milorad, Zorka i Nada koji se gotovo 80 godina kasnije vraćaju u logore svog djetinjstva i tek tada spoznaju da život duguju nepokolebljivoj snazi jedne žene.

Obojena ptica

Češka, Slovačka, Ukrajina, 2019, Black and white, 169 min.

Režija: Václav Marhoul

Uloge: Stellan Skarsgard, Barry Pepper, Harvey Keitel, Julian Sands, Udo Kier, Aleksey Kravchenko, Tim Kalkhof, Jitka Cvancarova, Pavel Krfz, Petr Vanek

Zasnovan na istoimenom romanu Jerzyja Kosinskog, OBOJENA PTICA detaljan je crno-bijeli filmski portret divlje i primitivne istočne Evrope u krvavom finišu Drugog svjetskog rata. Film prati život Dječaka kojeg su njegovi progonjeni roditelji predali na staranje jednoj starici. Starica uskoro umire, a Dječak ostaje sam i luta od sela do sela u potrazi za utočištem. Dok se bori da preživi, Dječak je izložen iznimnoj brutalnosti praznovjernih seljaka i svjedoči stravičnim zločinima, kako ruskih tako i njemačkih vojnika. Kraj rata Dječak dočekuje nepovratno promijenjen.

Quo Vadis, Aida?

Bosna i Hercegovina, Austrija, Rumunija, Nizozemska, Njemačka, Poljska, Francuska, Norveška, Turska, 2020, Colur, 104 min.

Režija: Jasmila Žbanić

Uloge: Jasna Đuričić, Izudin Bajrović, Boris Ler, Dino Bajrović, Raymond Thiry, Johan Heldenbergh, Boris Isaković, Emir Hadžihafizbegović, Edita Malovčić

Bosna, juli 1995. Aida je prevoditeljica za Ujedinjene nacije u malom gradu Srebrenici. Kada srpska vojska zauzme grad, njena porodica je među hiljadama građana koji zaštitu traže u bazi UN-a. Kao osoba upućena u pregovore, Aida ima pristup ključnim informacijama koje prevodi. Šta će biti sa njenom porodicom i drugima – spas ili smrt? Koji bi korak trebala poduzeti?

Jama

Bosna i Hercegovina, 2019, Colour, 11 min.

Režija: Alban Ukaj

Uloge: Dina Mušanović, Igor Skvarica, Zlatan Školjić, Izudin Bajrović

Tokom problematičnog snimanja kratkog filma o jednom ratnom zločinu na mjestu na kojem se on dogodio, troje mladih, nezavisnih filmskih umjetnika otkrivaju da ih posmatra jedan neznanac.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button