Konkurs za prijem nastavnika, ali i još 160 zaposlenika izvan nastave, otvoren je do 7. augusta, ali će na neodređeno vrijeme biti zaposleno tek 70 kandidata.
Kao i do sada, kraj školske godine je vrijeme za centralni događaj za nastavnike u obrazovnom sistemu – konkurs za prijem u radni odnos. Ministarstvo za obrazovanje i nauku Tuzlanskog kantona objavilo je dva konkursa i jedan oglas za prijem u radni odnos 1.767 zaposlenika u osnovnim i srednjim školama.
Domari, higijeničari
Oni su otvoreni do 7. augusta, pripremljeni su na osnovu iskazanih potreba, a nakon što su zbrinuta 172 nastavnika koji su krajem školske godine proglašeni tehnološkim viškom.
– Od ukupnog broja, za nastavnike i stručne saradnike su upražnjene 1.603 pozicije i oni su obuhvaćeni jednim konkursom. Drugi konkurs se odnosi na sekretare, administrativne i ekonomsko-finansijske zaposlenike, za koje imamo 33 pozicije, dok je oglas raspisan za 131 upražnjenu poziciju za pomoćno-tehničko osoblje, odnosno higijeničare, domare, ložače i slično, kazala nam je Medira Čulum, stručna saradnica u Ministarstvu. Iako je ove godine ponovo najavljivana izmjena pravilnika, odnosno sistema bodovanja aplikanata, to se na kraju nije desilo.
Prema glasinama, koje smo čuli direktno od nastavnika, vladajuća većina u TK-u je namjeravala ponovo uvesti sistem bodovanja intervjua u rasponu bodova od tri do devet. Ovakav sistem je postojao do prošle godine i omogućavao je manipulacije na način da je ocjena devet na intervjuu osiguravala prijem željenog nastavnika, bez obzira na sve ostale kriterije koje je aplikant manje ili više ispunjavao.
– Pravilnik nije mijenjan, pogotovo ne u dijelu ocjenjivanja intervjua. Raspon ocjena je od 1,5 do tri, odnosno svaki član komisije može ocijeniti kandidata u rasponu od 0,5 do jedan. Ono što jesmo promijenili jeste to da smo olakšali kandidatima koji su bili angažovani u školama prošle godine i kojima je ugovor još na snazi, ali su trenutno na godišnjem i nisu se mogli prijaviti na biro, te ostvariti pogodnosti na osnovu nezaposlenosti. Isto se odnosi i na boračke kategorije, dodala je Čulum.
Teško do norme
Raspon bodova na intervjuu jeste bio predmet rasprava u nastavničkim krugovima, ali i sada kada je ukinut, mnogima to ne znači puno. Kako nam je kazao jedan nastavnik, koji se posljednjih 12 godina prijavljuje i jedva u tri ili četiri škole skupi punu normu, primljeni su svi koji se trebali biti primljeni.
– Relativno malo je pozicija na neodređeno, a konkurencija je iz godine u godinu veća. Stari sistem ocjenjivanja je napravio ogromne štete i zaposlen je svako ko je imao ikakvu vezu, da ne govorimo o tome kakav je kadar sve zaposlen, kazao nam je sagovornik, koji nije želio javno se predstaviti, piše Oslobođenje.