Turska kao glavni investitor idejnog projekta autoputa Sarajevo-Beograd smatra kako se o konačnoj trasi puta trebaju dogovoriti BiH i Srbija. Naši susjedi od početka su se zalagali za ideju da trasa ide preko Višegrada, Rogatice i Pala do Sarajeva, što su načelno podržali i zvaničnici iz entiteta Republika Srpska. Tu ideju Srbija je opravdavala činjenicom da već imaju cestovne projekte prema Čačku i Užicu, a da bi nastavak trase do Sarajeva u mnogome značio i poboljšanje infrastrukture u istočnim dijelovima BiH, koji su po tom pitanju prilično zapostavljeni.
Ipak, zvaničnici entiteta FBiH od početka su predlagali trasu preko Tuzle zbog značaja u ekonomskom i industrijskom smislu i činjenice da područje Tuzlanskog kantona vapi za boljom putnom infrastrukturom.
Odlučuju entiteti
Državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko nedugo nakon što je ozvaničena ideja o autoputu Sarajevo-Beograd je kazao da konačan stav BiH o trasi trebaju donijeti entiteti. Tu se i lome koplja, a prema posljednjim izjavama zvaničnika izglednija opcija je preko Tuzle i Bijeljine.
“Tuzlanski kanton je najmnogoljudniji, a i većina industrijskih potencijala Federacije BiH nalazi se u TK. Ne smijemo zaboraviti ni da Tuzla ima aerodrom koji se izuzetno dinamično razvija. U interesu Republike Srpske je da Zvornik, Bijeljina i Semberija (dakle, bogati poljoprivredni kraj), budu što bolje povezani s Beogradom i Sarajevom. Ovaj prijedlog bi trebao podržati i HDZ s obzirom na to da bi on konačno stavio većinski hrvatsko Orašje u ravnopravan položaj s ostalim kantonima. Mi u Posavini imamo bezbroj neiskorištenih resursa koje možemo staviti u funkciju zahvaljujući upravo ovom autoputu. Na kraju, tu je i Brčko Distrikt koji je već neko vrijeme zapostavljen. Bitno je napomenuti da bi put preko distrikta poboljšao i riječnu komunikaciju, jer se u Brčkom nalazi međunarodna luka na Savi. Mislim da apsolutno niko nema razloga da se buni protiv ove trase”, kazao je Novalić za Klix.ba.
Nakon što je turski predsjednik Erdogan s Vučićem posjetio Novi Pazar, razgovarano je i o autoputu Sarajevo-Beograd, gdje je naglašena neupitnost tog projekta u skorijem periodu, a Erdogan je na dilemu da postoje dva prijedloga za trasu puta kazao da nije sporno da se grade obje dionice, i ona preko Višegrada i dalje preko Sandžaka, ali i preko Tuzle i Bijeljine.
Čeka se pristanak zvaničnika iz RS-a
S obzirom na finansijsku isplativnost, teško je očekivati u skorijem periodu da se grade obje trase, ali da je optimalnija trasa preko Tuzle i Bijeljine, potvrdio je i bivši lider SDS-a Mladen Bosić.
Bosić je podržao nedavne zaključke gradonačelnika Bijeljine, Brčkog i Tuzle da autoput Sarajevo-Beograd ide tom trasom, što bi bilo isplativo i to bi trebalo da podrže vlasti u oba entiteta, jer je to u interesu građana, poručio je Bosić.
Do sada izneseni stavovi ukazuju na to da se još samo čeka pristanak SNSD-a, odnosno Milorada Dodika, pa da trasa preko Tuzle i Bijeljine bude zvaničan stav BiH, na što bi trebala pristati i Srbija.
Na nivou lokalnih zajednica o ovom pitanju već postoji širok konsenzus.
“Uskoro ću se sastati s gradonačelnikom Tuzle Jasminom Imamovićem, Bijeljine Mićom Mićićem i Brčkog Sinišom Milićem, te načelnicima Žepča Matom Zovkom i Orašja Stankom Vincetićem. Okupit ćemo dakle predstavnike općina i gradova s obje strane entitetske linije, predstavnike različitih stranaka i nacionalnosti. Načelnici i gradonačelnici već neko vrijeme intenzivno lobiraju za trasu preko Tuzle i ja ću im pružiti svesrdnu podršku. Također, predstavit ću im planove izgradnje, razgovarat ćemo i o tome kako još Vlada Federacije može pomoći razvoj regije Sjeveroistočne Bosne”, zaključio je Novalić.