Kompanija Spies Travel “otvorila je sezonu” reklamom sa sloganom “Uradi to za mamu” u septembru prošle godine, apelujući da mladi ljudi što pre stvaraju potomstvo, kako bi svojim roditeljima priuštili unučiće.
“Danski sistem je pod velikim pritiskom. Ne rađa se dovoljno beba i to nas sve brine. Ipak, oni koji najviše brinu su majke, koje možda nikada neće dočekati unuče”, kažu u reklami koja prikazuje stariju ženu kako mašta o budućim unucima.
Nedugo potom, Kopenhagen je i sam pokrenuo svoju kampanju, pozivajući ljude da razmisle o plodnosti. Čak je i na nacionalnoj televiziji emitovan program pod nazivom “Knald for Danmark”, što znači “Je*ite se za Dansku”.
Devet mjeseci kasnije, izvještaji sugerišu da su kampanje urodile plodom i da u Danskoj vlada pravi baby-boombudući da je rođeno 1.200 beba više nego prošlog ljeta.
Danska je već decenijama jedna od zemalja Evrope sa najnižim prirodnim priraštajem. Pored toga, prosječne godine u kojima parovi u Danskoj dobijaju decu su 29,1, što je pet godina više nego što je bio slučaj 1970.