
Beograd je od 20. do 23. februara 2025. godine bio epicentar turističkih inovacija i poslovnih susreta na 46. Međunarodnom sajmu turizma, koji je okupio preko 32.000 posjetitelja i 400 izlagača iz zemlje i inozemstva. Uz turistički sajam, održan je i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema, čime je Beograd potvrdio status ključne turističke destinacije u regiji.
Italija u fokusu, prvi nastupi Venezuele i Estonije
Ove godine, Italija je bila zemlja partner, a fokus je bio na regiji Sardinije. Talijanski paviljon predstavio je bogatu turističku ponudu uz najavu uspostavljanja izravnog leta između Srbije i Sardinije. Posebnu pozornost privukli su i prvi nastupi Venezuele, Ekvadora i Estonije, dok su se Cipar i Sjeverna Makedonija vratili nakon pauze.
Srbija predstavlja svoje adute
Turistička organizacija Srbije (TOS) predstavila je domaću ponudu kroz promociju lječilišnog turizma, kulturno-povijesne baštine i regionalnih destinacija poput Šumadije i Vojvodine. Vojvodina je istaknuta kroz moto „Dođi i vidi“, uz promociju visokokvalitetnih vina, zanata i proizvoda žena poduzetnica.
Posebno mjesto na sajmu zauzela je i Turistička zajednica Tuzlanskog kantona (TK), koja je predstavila bogatu ponudu ovog područja. Izlaganjem promovirane su prirodne ljepote, kulturna baština i gastronomski specijaliteti TK-a, privlačeći pozornost posjetitelja i potencijalnih partnera.
Inovacije i trendovi: AI i ekoturizam
Jedan od najzanimljivijih segmenata sajma bila je primjena umjetne inteligencije (AI) u turizmu. Četiri startap tvrtke predstavile su inovativna rješenja za unapređenje usluga, dok je panel rasprava organizirana od strane Privredne komore Srbije (PKS) istaknula važnost digitalne transformacije u ovom sektoru.
Glavni trendovi u turizmu pokazuju porast interesa za ekoturizam i avanturistička putovanja, uz naglasak na autentičnost i tematske ture.
Horeca-oprema: Inovacije za ugostiteljski sektor
Uz turistički sajam, održan je i sajam Horeca-oprema, gdje su predstavljena najnovija rješenja za hotelsku i restoransku industriju. Posebnu pozornost privukle su inovativne IT aplikacije koje optimiziraju poslovanje i podižu kvalitetu usluga.
Medijski odjek i budući ciljevi
Sajam je privukao veliku medijsku pozornost, s 700 akreditiranih novinara iz 20 zemalja. Uspjeh manifestacije mjeri se ne samo brojem posjetitelja, već i kvalitetom poslovnih kontakata koji će oblikovati turističku godinu pred nama.
U narednom razdoblju, fokus će biti na jačanju promotivnih aktivnosti kako bi se privukao veći broj stranih turista i osnažio status Beogradskog sajma turizma kao regionalnog turističkog čvorišta.