Entitetski premijer Radovan Višković, koji je prisustvovao potpisivanju tog ugovora, ukazao je na njegov značaj za RS kako bi se nastavila izgradnja mreže autoputeva kroz RS, ali i angažovala domaća građevinska operativa, što je preduslov za povećanje BDP-a, rasta plaća…
Podsjetio je da je izdata građevinska dozvola za gradnju mosta na Savi kod Gradiške, a očekuju se aktivosti na izgradnji trase prema Bijeljini i Srbiji.
Direktor “Autoputeva” Dušan Topić je rekao da je taj projekt višestruko značajan jer se radi o početku izgradnje Koridora 5-C u RS.
Ovo je prva od četiri planirane faze, ukupne dužine oko šest kilometara, a druga faza je od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša (entitetske granice na jugu) ukupne dužine oko šest kilometara.
U trećoj fazi će se graditi dionica od petlje Johovac do petlje Podnovlje dužine oko 13 kilometara, a u četvrtoj dionica od Vukosavlja do petlje Podnovlje ukupne dužine oko 23 kilometra.
Ranije je najavljeno da je planirano da izgradnja faza jedan i dva bude finansirana iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a faze tri i četiri iz zajma Evropske investicione banke (EIB).
Po ranijim procjenama, izgradnje autoputa na Koridoru 5-C u RS trebalo bi da košta više od 500 miliona eura, bez eksproprijacije nepokretnosti, PDV-a i interesa u toku gradnje.
Ministar saobraćaja i veza RS-a Neđo Trninić je rakao da RS ovim pokazuje da je sposobna da relizuje i zahtjevne infrastrukturne projekte, dok je direktor “Integral inžinjeringa” Slobodan Stanković rekao da će vrlo brzo biti započeti radovi na toj dionici, koje će raditi s partnerom “Granitom”.