Preduzeća iz BiH, njih oko 30, zainteresovana su za saradnju sa njemačkim kompanijama, a šansu za dogovor imaće na sastanku koji će biti održan u Pragu 16. oktobra, piše akta.ba.
Predstavništvo njemačke privrede u BiH pozvalo je kompanije iz BiH da se do 20. avgusta prijave za sastanke sa 31 kompanijom iz Njemačke, ali su rok produžili do 28. avgusta.
“Do sada se prijavilo oko 30 preduzeća iz BiH. Rok za prijave produžen je jer mnoga preduzeća nisu upoznata s ovim događajem. Očekujemo da se u međuvremenu još neki jave za ugovaranje sastanaka”, rekao je Sanjin Purgić iz Predstavništva njemačke privrede u BiH.
Cilj foruma u Pragu je da se u okviru jednodnevnog događaja odabrane kompanije iz zemalja centralne i istočne Evrope sastanu sa njemačkim preduzećima koja su zainteresovana za uspostavljanje poslovnih kontakata.
– Zainteresovane njemačke kompanije dolaze iz metaloprerađivačkog i dobavljačkog sektora te auto-industrije, ali i sektora prerade i proizvodnje materijala od plastike. Manji broj preduzeća je i iz elektro i elektronskog sektora – naveli su u Predstavništvu njemačke privrede.
U Privrednoj komori RS ističu da Srpska ima preduzeća koja mogu da odgovore zahtjevima velikih njemačkih kompanija.
“Sastanci u Pragu svakako su šansa za domaće kompanije. Ovi susreti preduzeća sada su konkretniji nego što je to bilo ranije. Njemačke kompanije hoće da za svoje sagovornike imaju preduzeća koja već imaju neke uspjehe na tržištu i koja zadovoljavaju visoke standarde o pitanju kvaliteta isporuke, ali i tehnologije koju posjeduju. To je na neki način veliki izazov za naša preduzeća i nadam se da će neka od njih tu šansu i iskoristiti”, kazao je direktor Sektora granskih udruženja pri Privrednoj komori RS Pero Ćorić.
Dodao je da u Srpskoj postoje preduzeća koja godinama rade za industriju Njemačke i svake godine uveliko povećavaju svoj izvoz.
Prijave
Kompanije koje su zainteresovane za susrete sa preduzećima iz Njemačke treba da dostave kratak profil svoje firme na engleskom jeziku. Takođe, treba da obilježe njemačke kompanije, odnosno kupce sa kojima žele da se sastanu.