U Bosni i Hercegovini danas je počela javna kampanja “Mediji za građane – građani za medije” koju provodi Mediacentar Sarajevo.
Kampanja ukazuje na važnost profesionalnog novinarstva koje služi javnom interesu svih građana i građanki. Učesnici kampanje, istaknuti novinari i novinarke, upozoravaju na prijetnje profesionalnom novinarstvu, objašnjavaju bitne aspekte novinarskog rada, te pojave koje doprinose stvaranju zabluda o medijima i gubitku povjerenja u njihov rad.
Oni podsjećaju, između ostalog, na principe profesionalnog novinarstva i ulogu novinara u društvu; objašnjavaju karakteristike istraživačkog novinarstva i fact-checkinga; odgovaraju na pitanja šta je dobar intervju; šta bi trebala biti prava uloga javnog servisa; zašto je važno znati kako se mediji finansiraju i u čijem su vlasništvu; kako društvene mreže utiču na novinarstvo.
Ukazuju, takođe, na učestale prijetnje i fizičke napade na novinare, kao i izostanak adekvatnih reakcija policije, pravosuđa i javnosti, te posebno upozoravaju na položaj žena u medijima.
Učesnici i učesnice kampanje su: Aladin Abdagić, Borka Rudić, Dalibor Tanić, Dragan Bursać, Duška Jurišić, Emela Burdžović Slipičević, Katarina Panić, Maja Nikolić, Marina Riđić, Medina Šehić, Mubarek Asani, Semir Mujkić, Štefica Galić, Tomislav Đurić i Vildana Selimbegović.
Kampanja daje doprinos medijskoj i informacijskoj pismenosti u BiH edukacijom o vrijednostima na kojima se zasniva profesionalno novinarstvo, podizanjem svijesti o važnosti slobode medija i ulozi koju građani mogu imati u zalaganju za nju, te podsjećanjem na potrebu kritičkog pristupa medijskim sadrżajima.
Novinari su glas javnosti. Oni postavljaju pitanja u ime građana i građanki i istražuju teme od javnog interesa kako bi društvu osigurali tačne, potpune, nepristrasne i pravovremene informacije.
Kampanja je dio regionalnog projekta “Mediji za građane – građani za medije“ i istovremeno se odvija u pet zemalja regije (Albanija, BiH, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Srbija).
Pozivamo vas da podijelite video sadržaje i/ili fotografije ove kampanje u vašem mediju i na društvenim mrežama i tako doprinesete boljem razumijevanju uloge novinarstva u društvu.
Izvor: Media.ba