Istražujući sajtove kreativaca, dizajnera i sličnih frilensera iz cijelog svijeta može se zaključiti nešto neobično.
Čak iako im portfolio vrvi od fantastičnih radova, njihov website, kao i kanali na društvenim mrežama često nisu nešto što bi bilo vrijedno spominjanja i čime bi željeli da se pohvale.
Kako dolazi do toga da dizajneri izgube kreativnost kada je neophodno da predstave sebe? Može biti da nemaju dovoljno vremena da se pozabave tim projektom, ili jednostavno ulažu previše vremena, ali ga ne koriste na dobar način.
Šta god da je odgovor, to je problem koji je neophodno riješiti ukoliko želite da postignete bilo kakve rezultate u radu sa klijentima. A evo koji savjeti vam mogu pomoći u tome.
Ustanovite viziju
Iako mnogi ne vjeruju u klasične koncepte poput misije i vizije jednog brenda, nekada je neophodno imati i jedno i drugo, da biste znali gdje se nalazite.
Kada ustanete ujutru da biste išli na posao i pitate se: „Zašto ovo radim?”, koji je prvi odgovor koji vam padne na pamet? Upravo to je vaša vizija.
Šta želite da postanete i šta želite da postignete svojim radom? Postavljanje takvih pitanja će vam pomoći da definišete tačno kako želite da komunicirate i koje korake bi trebalo da napravite da biste ostvarili to što ste zamislili.
Usaglasite se sa klijentima
Sada, kada znate svoju strategiju i kako želite da se pozicionirate, potrebno je da se usaglasite sa klijentima sa kojima želite da radite.
To ne znači da ćete prilagođavati svoju ličnost, brend i komunikaciju svakome ko vas angažuje, već da ćete pažljivije birati sa kim želite da ostvarite saradnju, da li se vaše vrijednosti preklapaju i na koji način možete pomoći jedni drugima.
Možda ne želite da vidite neke brendove u svom portfoliju, dok u druge vjerujete toliko da biste za njih radili i bez nadoknade. Zato se potrudite da poredate prioritete.
Razmišljajte tekstualno
Dizajneri su izrazito vizuelni tipovi ličnosti.
Ovi kreativci imaju veliki problem kada treba da se izraze tekstualno, imajući u vidu to da prilikom rada u najvećem broju slučajeva dobiju gotov tekst koji primjene na svoje rješenje. Međutim, kada je riječ o njima samima, stvari nerijetko idu mnogo teže.
Pokušajte da formulišete šta je to što želite da predstavite, šta je to što predstavlja vas i kako biste opisali svoje radove. Definišite ton komunikacije koji ćete koristiti i dodajte šarm svojoj ličnosti, kao kada biste razgovarali sa novim prijateljem.
Ne plašite se teksta, jer je kreativnost već u vama, samo je neophodno kanalisati je.
Nadogradite svoju ličnost na društvenim mrežama
Sada, kada imate definisan svoj glas, vizuelni identitet i način na koji ćete se predstaviti javnosti, neophodno je da pronađete mjesto na kome će vas svi vidjeti. Zato koristite društvene mreže.
Razmislite o tome koji kanal bi najviše doprinjeo vašem napretku i primjenite sve tehnike na građenje plana sadržaja koji ćete postavljati tako da se ljudi naviknu na vas, počnu da vas prepoznaju i požele da uspostavljaju kontakt sa vama.
Poenta vašeg prisustva na ovakvim kanalima komunikacije jeste upravo kreiranje lojalnih odnosa i kvalitetnih veza sa ciljnom grupom.
Naučite kako
Naravno, da biste mogli da primjenite bilo koju od ovih tehnika i da je prilagodite tome što vi radite i što želite da postignete, neophodno je prvo da budete dizajner koji to može da proizvede. Ovo znanje nećete steći preko noći ili na kratkim kursevima od nekoliko mjeseci, već je važno da zagrijete stolicu i posvetite barem jednu godinu usavršavanju, uz pomoć kvalitetnih mentora.
Upišite obuku za grafički dizajn i krenite stazom karijere kakvu ste oduvijek željeli.