Tehnologija

Ovo je godina revolucije električnih auta, a metal budućnosti je bakar.










Čini se da će 2017. godina biti ključna za razvoj električnih automobila, procjenjuje poslovni direktor globalnog rudarskog diva BHP-a Arnod Balhujzen (Arnoud Balhuizen), predviđajući da će pojava novih vozila prvo utjecati na tržišta metala, a potom i na tržišta nafte. – U septembru 2016. godine objavili smo blog na kojem smo postavili pitanje – je li moguće da će 2017. biti godina revolucije električnih automobila? – podsjeća Balhujzen koji je u BHP-u zadužen za komercijalnu strategiju, nabavu i marketing.  – Odgovor je potvrdan… 2017. godina je revolucije o kojoj smo govorili. A metal budućnosti je bakar – dodaje on.  Evropa je započela dramatičan proces napuštanja motora s unutarnjim sagorijevanjem iako električnih automobila trenutno u svijetu ima samo oko milion u odnosu na ukupan broj automobila od 1,1 milijarde. U BHP-u procjenjuju da bi do 2035. godine broj električnih automobila u povoljnijem scenariju mogao porasti na 140 miliona.  – Činjenica je da električni automobil srednje veličine i dalje treba subvencionirati da bi bio konkurentan… pa će njihov razvoj u velikoj mjeri ovisiti o baterijama, regulativi, infrastrukturi – tumači Balhujzen.  Očekuje se da će se električni automobili cijenom uskoro, neki procjenjuju već iduće godine, izjednačiti s onim konvencionalnim. Vlade također sudjeluju u tom procesu, pri čemu u subvencijama prednjači Kina. Britanija se također u julu pridružila grupi zemalja koje su objavile ambicije o potpunom isključivanju iz upotrebe automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje.  Gledano iz perspektive proizvođača sirovina, posljedice uzleta električnih automobila prvi će osjetiti proizvođači bakra, pri čemu će ponuda teško držati korak s potražnjom, predviđa poslovni direktor BHP-a.  Najveći rudnici bakra u svijetu već su prilično iscrpljeni, a veća nova nalazišta nisu otkrivena već desetljećima. Tržište je, po Balhujzenovim riječima, možda podcijenilo utjecaj novog trenda na crvenkasti metal – za električna vozila potrebno je četiri puta više bakra nego za automobile s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.  BHP je po njemu u dobroj poziciji zahvaljujući rudnicima u čileanskoj Eskondidi i Spenceu te Olimpijskoj brani u Australiji.  – Prošlog su mjeseca iz kompanije najavili da će potrošiti 2,5 milijardi dolara kako bi produljili vijek trajanja čileanskog Spencea za više od 50 godina. Tržište nafte moglo bi nešto kasnije osjetiti posljedice uzleta električnih automobila – upozorava Balhujzen.  Pritom bi u kraćoj perspektivi, u idućih 10 do 15 godina, potražnju za naftom značajnije mogla zakočiti poboljšanja motora s unutarnjim sagorijevanjem, procjenjuje on. .



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button