Da biste kod ljudi izazvali snažnu reakciju, morate da imate moćne argumente i jasno iskazano mišljenje, iza koga ćete moći da stanete u svakom trenutku. To se odnosi kako na pojedince koji istupaju javno, tako i na brendove.
Svi smo više puta bili svjedoci škakljivih reklama, kampanja i objava koje su uzdrmale javnost. Dešavalo se da određeni brendovi ili kompanije za vrijeme kriznih situacija istupe u javnost kako bi prokomentarisali aktuelnu situaciju. Reakcije javnosti na ove odgovore su tada obično ili veoma dobre ili veoma loše. Najčešće ne postoji sredina.
Zato je važno da odgovorima na problematične situacije pristupate odvažno i posvećeno. A evo i kako su to neki veliki svjetski brendovi uradili.
Nike
Ovaj proizvođač sportske opreme poznat je po svojim istupima sa različitim kontroverznim ličnostima.
Slično se desilo i nedavno, kada je profesionalni igrač američkog fudbala Kolin Kapernik odbio da ustane prilikom pjevanja američke himne, u znak protesta prema rasnoj diskriminaciji, koja je u prethodnih nekoliko godina postajala sve veća u Sjedinjenim Američkim Državama. Tom prilikom on je izopšten iz lige, ali brend Najki ga je prisvojio i kreirao kampanju pod sloganom „Ustani za ono u šta vjeruješ” sa njegovim likom na svim posterima.
Ovaj potez izazvao je veliku medijsku pažnju, pa samim tim kreirao i ozbiljan publicitet za ovaj brend.
AirBnb
Godine 2017. predsjednik Amerike donio je odluku da se zahtjevi državljana određenih zemalja odbijaju prilikom njihovog apliciranja za vizu, odnosno da im bude onemogućen ulazak u SAD.
Tom prilikom mnoge javne ličnosti su javno istupile protiv toga. Reagovale su i neke kompanije, iako ne konkretno protiv samog proglasa, koliko prihvatajući na sebe da riješe ovu situaciju.
Tako je AirBnb, svjetska mreža koja se bavi zakupljivanjem različitih smještaja, odlučila da se uključi u akciju i kreirala kampanju „Mi prihvatamo”. Takođe, kao dio kampanje, čelnici ove kompanije su objavili da će obezbijediti smještaj za 100.000 ugroženih ljudi u narednih pet godina.
Beneton
Modni brendovi se u najvećem broju slučajeva trude da zadrže neutralnost i da budu samo – modni brendovi. Međutim, Beneton odavno iskače iz ovog kalupa i hvata se ukoštac sa gorućim i često neprijatnim temama. On je odavno prestao da reklamira džempere i zauzeo stav koji promoviše ravnopravnost i jednakost među svima.
Tako je kampanja „UnHate”, slobodno prevedena kao „Protiv mržnje”, spojila brojne svjetske lidere koji su javno suprotstavljeni i to ni manje ni više, nego u ljubavnom poljupcu. Mnogi su se pobunili protiv ove kampanje, ali je svako znao koji brend stoji iza cijele priče.
American Apparel
Veliki broj modnih brendova prepušta šivenje garderobe potplaćenim radnicima širom istoka.
Ovo je goruća tema, o kojoj mnogi govore, ali niko od velikih modnih brendova se do sada nije usudio da javno kaže nešto o tome. Međutim, brend koji dizajnira i proizvodi sve komade na tlu SAD, u dogovoru sa jednom od svojih radnica koja je porijeklom iz Bangladeša, kreirao je kampanju u kojoj je ona u farmerkama u toplesu, a preko njenih grudi ispisan je slogan „Made in Bangladesh” (napravljeno u Bangladešu).
Na ovaj način, Amerikan aparel je želeo da plasira poruku o jednakosti u ovoj kompaniji i jednakim šansama za sve zaposlene.
Sve ovo su izuzetno inteligentni medijski nastupi, koje su osmislili i kreirali magovi odnosa s javnošću. Oni su tačno znali šta će svaka od tih poruka da proizvede, kakve reakcije može da donese i šta to tačno znači za brend.
Ovakvi potezi mogu da donesu mnogo uspjeha, ali isto tako i mnogo stresa. Zato je neophodno da tačno znate u svakom trenutku sve moguće scenarije. Za to vam je potrebno znanje iz oblasti odnosa s javnošću. Ako vam se ovakva karijera čini primamljivom, onda upišite obuku za PR-a i počnite da kreirate kampanje koje će prodrmati svijet