Nastavnica engleskog jezika, majka četvero djece, tokom porodiljskog odsustva s posla odlučila je u svom stanu osnovati kompaniju. To se desilo 2004. godine, a danas je to najveća ruska kompanija za online prodaju sa 15.000 zaposlenika i godišnjom prodajom od milijardu dolara.
“Na početku sam sve radila sama. Skupljala sam robu i dostavljala je kupcima do kojih sam putovala autobusom ili metroom”, priča Tatyana Bakalchuk, osnivač kompanije Wildberries.
Bakalchuk (42) zamislila je firmu Wildberries za ljude slične njoj: majke s malo novca i bez vremena za šoping. Naručivala je robu naveliko iz kataloga iz Njemačke, slikala je i postavljala na website. Mušterije nisu morale unaprijed plaćati, a roba im je dostavljana umjesto da je sami moraju pokupiti.
Prema podacima istraživačke kuće Data Insight, Wildberries je danas lider sa 7 posto udjela u tržištu “teškom” 14 milijardi dolara. Još nekoliko kompanija pretenduje na lidersku poziciju, a iza svih njih stoje velike međunarodne korporacije ili neko od ruskih milijardera.
Među ruskim online prodavačima, Wildberries ima najefikasniju logistiku i najvjerniju bazu potrošača, rekao je Fedor Virin iz Data Insighta.
Firma brzo rasla
Inače, godinu dana nakon osnivanja, Bakalchuk je bila u mogučnosti da zaposli kurire za dostavljanje robe. Ubrzo robu više nije mogla skladištiti u svom stanu, pa je morala iznajmiti skladište za sve veće gomile paketa i kutija.
“Svaki put bismo selili u novo skladište s dovoljno prostora da se igra fudbalska utakmica, i ja sam mislila da ćemo tu biti godinama. No, ubrzo zatim zatrebalo bi nam još prostora”, kaže Bakalchuk.
Njen muž brzo je napustio svoj posao i počeo raditi s njom, a kasnije im se pridružio još jedan prijatelj kao investitor. Njih troje su danas vlasnici kompanije s podjednakim udjelom. Kasnije su im se obraćali brojni drugi investitori, ali su odbili sve ponude.
Danas kompanija prodaje raznu robu, kao što su odjeća, igračke, kućanski aparati, kozmetika itd – ukupno nude više od 10.000 brendova. Trenutno prave prodor i na tržište mobilnih telefona i drugih elektronskih uređaja, iako odjeća i obuća i dalje čine 70 posto prihoda.
“Wildberries ima široku bazu kupaca, veliko znanje, odličan asortiman i logističku mrežu. Oni su odličan poslovni partner“, kaže Claudio Cavicchioli, šef ruskog odjela L’Oréala.
Imaju novo sjedište
Dnevno imaju po 150.000 narudžbi koje isporučuju pomoći 600 kamiona i kombija u Rusiji i nekoliko susjednih država. Upostavili su 1.700 mjesta gdje se može uzeti narudžba, ali se ujedno može isprobati odjeća i vratiti ukoliko ne odgovara.
Ove jeseni ponovo sele u novo sjedište firme u centru Moskve.
“Ponekad se osjećam kao da se vozim u brzom vozu, bez mogućnosti da iz njega izađem”, kaže Bakalchuk.
Izvor: BiznisInfo