Marketinški trendovi se mjenjaju iz dana u dan i nekada je izuzetno teško pogoditi šta je sljedeći korak i kako će se tržište mijenjati i prilagođavati.
Iako još nismo stigli do polovine 2019. godine, eksperti širom svijeta su uveliko počeli da govore o tome šta se može očekivati u 2020. i kako se za to može pripremiti.
Tehnologija je dodatno ubrzala proces razvoja, pa čest današnji alat za istraživanje tržišta ili plasiranje sadržaja sutra više neće postojati. Ista revolucija donijela je i veliki broj prednosti, pa je tako danas lakše nego ikada predvidjeti kako sve možemo prilagoditi našu komunikaciju aktuelnim trendovima i šta možemo očekivati.
Evo šta nam sprema 2020. godina i kako da odreagujete na vrijeme.
Napredna SEO optimizacija
Da li znate da čak 61,8% rezultata pretrage na Googlu trenutno predstavlja „zero-click” rezultat?
To znači da je dovoljno da ukucate pitanje na koje želite da pročitate odgovor, poput „kolika će biti temperatura sutra?” ili „kako da napravim marketinški lijevak?” i velika je vjerovatnoća da ćete dobiti isječak sa odgovorom bez potrebe da dodatno otvarate bilo koji link koji vam Google ponudi.
Na vama je da svoj sajt dovoljno dobro prilagodite trendovima, kako bi pretraživači prepoznali ključne riječi kod vas kao relevantne za prikazivanje bez klika.
Oglašavanje na pametnim zvučnicima
Sigurno ste čuli za Alexu ili Google Home, odnosno pametne zvučnike kojima možete dati glasovne komande, na koje će vam oni i odgovoriti.
„Pusti moju omiljenu pesmu”, „koliko je stepeni napolju?” ili „pročitaj mi vijesti”, samo su neke od komandi koje im možete zadati.
Prije dvije godine nekoliko oglašivača je počelo polako da postavlja oglase u ovaj prostor, ali eksperiment nije bio previše uspješan. Imajući u vidu da je prethodne godine prodato 56 miliona ovih naprava, čini se kao da je sada pravi trenutak da se isto ponovi, ali sa daleko boljim rezultatima.
Optimizacija za glasovnu pretragu
Znate li da se čak 20% svih Google pretraga pokrene putem glasovne pretrage?
Takođe, 71% mladih ljudi između 18 i 29 godina koriste glasovnog asistenta na svom telefonu.
Iako je nekim brendovima oglašavanje na pametnim zvučnicima i dalje komplikovano, bilo bi dobro prilagoditi sadržaje na sajtu i optimizovati komunikaciju tako da dobijete što više mjesto na Googleovoj rang-listi.
Jedan od ključnih savjeta jeste da učinite da sve što pišete ima razgovorni ton, odnosno da konstrukcije koje pišete imaju ton koji bi ljudi koristili kada bi izgovarali te rečenice.
Chatbotovi – sve više njih
Ovaj trend je tek u nastajanju i ljudi se i dalje navikavaju na njega.
Ono što se javlja kao najčešća greška i problem jeste utisak koji ovi programirani karakteri ostavljaju – ljudi misle da razgovaraju sa mašinom. Međutim, zahvaljujući modernim algoritmima i razvoju vještačke inteligencije, sve veći broj chatbotova komunicira a da niko ni ne primjeti da je riječ o mašini.
U narednom periodu očekuje ih se sve više, jer je proračunato da će veliki brendovi uštediti ozbiljne resurse ukoliko počnu da primjenjuju ovakve tehnologije u svom radu.
Naučite kako
Iako imate izlistane sve trendove koji se očekuju u toku narednih nekoliko mjeseci do godinu dana, kako biste mogli da ih primjenite u poslu ipak su neophodni iskustvo i vještine. U tome vam neće pomoći kratki kursevi od nekoliko mjeseci, već je potrebno da odvojite barem jednu godinu i posvetite se učenju uz pomoć kvalitetnih mentora.
Upišite obuku za internet marketing i napravite pravi korak ka karijeri iz snova.