Muzika

Održana prva Bridge konferencija: “Onaj ko zaostaje, ispada iz igre!”

Od 20. do 22. maja u luksuznom hotelu Kempinski u idiličnoj kulisi istarskog pejzaža okruženoj morem održano je prvo izdanje Bridge konferencije.

Konferencija je okupila najutjecajnije ljude iz muzičke i tech industrije koji su tokom tri dana učestvovali na panelima i diskusijama te dijelili svoje znanje i iskustvo s prisutnima, razmjenjujući ideje, stvarajući vrijedna poznanstva i saradnje dajući pogled u budućnost i njezin razvoj. Bridge je stvorio mostove između dviju industrija, ali i srušio geografske barijere uspješno stvarajući veze i otvarajući nove prilike.

BRIDGE CONFERENCE – „THANK YOU“

Posebne govore i zdravicu otvorenja Bridgea održali su direktor i suosnivač EXIT festivala Ivan Milivojev, osnivačica i direktorica Getaheada Jennifer Cochrane, državna tajnica Ministarstva turizma i sporta Monika Udovičić te gradonačelnik Umaga Vili Bassanese.

Prvi je panel uključivao jednu od glavnih tema koja je pratila sva tri dana konferencije: “Data vs Gut”, a u svojoj je prvoj diskusiji nosila podnaslov “Navigating Analytics and Instinct in Artist Selection and Booking”. Na koje se sve načine mijenja selekcija i booking izvođača napretkom tehnologije te koliko je, u svijetu koji se vodi brojkama, važan i vlastiti instinkt, razgovarali su bookeri najvećih svjetskih festivala: Cindy Castillo (Mad Cool Festival), James Minor (SXSW Music Festival), Miroslav Miletić (EXIT), Pavla Slivova (Colours of Ostrava), Virag Csiszar (Sziget), a razgovor je moderirao novinar James Drury (IQ Magazine). Rasprava je pokazala da se u današnjem svijetu većina ipak oslanja na brojke kao realne pokazatelje statusa određenih izvođača, no određeni bookeri ipak polažu nade i u vlastitu intuiciju te se vode svojim osjećajem za prepoznavanje i otkrivanje novih talenata.

Umjetna inteligencija bila je središnjom temom već prvi dan konferencije – uslijedio je panel pod nazivom “The Next-Gen Festival: How AI and Emerging Tech Are Revolutionizing Live Music Experiences”. Matthew Hoag (interstellar.plus) moderirao je razgovor koji su vodili Alexander Us (Sila Sveta), Pip Rush (Arcadia Spectacular) i Victor De La Serna (Elrow and Monegros Desert Festival) raspravljajući o načinima na koje AI, AR i VR tehnologije mijenjaju live iskustva u muzičkoj industriji.

Prva večer konferencije završila je networkingom uz piće te prigodnim nastupom DJ dua Innēr Sense.

Nakon jutarnje joge i “post-breakfast networkinga”, službeno je započeo drugi dan konferencije panel raspravom naziva “Quantum Leap in Audience Growth Through AI & Data-Driven Marketing” koju je moderirao Turo Pekari (Music Tech Europe) gdje su Hannah Joos (Fever), Matthias Strobel (Music Tech Europe) i Vasja Veber (Viberate) podijelili svoja iskustva s raznim načinima obrade podataka te selekciji bitnih informacija iz mora podataka. Jedna od bitnijih tema koje su se dotaknuli bila je zaštita osobnih informacija te rastući broj stavki standardnog GDPR-a.

Uslijedio je prvi Keynote razgovor konferencije u kojem je Barry Dickins (International Talent Booking), istinska ikona muzičke industrije, čovjek koji je sarađivao s legendama poput Boba Dylana, ZZ-ja Topa, Billyja Idola i brojnih drugih, u razgovoru s Gregom Parmleyjem (International Live Music Conference) otkrio je zanimljivosti koje je doživio tokom šezdeset godina rada u industriji. Publika je prve ruke čula o promjenama u industriji te razmišljanja jednog od njezinih giganta o aktualnim temama poput dinamičkog kretanja cijene karata. Svojim direktnim i iskrenim odgovorima, Barry Dickins oduševio je publiku i delegate.

Činjenica jest da se cjelokupna industrija i tržište ne mogu rasti bez širenja i uključivanja određenih tržišta u razvoju u svoje područje djelovanja, stoga su James Minor (SXSW), Bert Cole (Arcadia Spectacular), Rabih Hassan Mokbel (Venture Lifestyle) i Richard Hoermann (Nucoast) u razgovoru s Mariom May (CAA) iznijeli osnovne podatke o interesnim tržištima i planu razvoja, na koje ih načine istražuju i što ih je sve zainteresiralo. Centralna područja zanimanja bila su Bliski Istok, Sjeverna Afrika, Indija, Latinska Amerika, sjeveroistočna Azija u kojima su u posljednje vrijeme primjetne nove prilike u muzičkom svijetu.

Nakon jutra ispunjenog fascinirajućim razgovorima, uslijedilo je vrijeme za ručak. Fokus je stavljen na žene u muzičkoj i tech industriji te njihovom povezivanju i dijeljenju iskustava. Ručak je bio ispunjen pozitivnom i osnažujućom energijom, a posebnu atmosferu ručku podarila je Jennifer Cochrane koja je upravo to vrijeme i druženje posvetila nedavno preminuloj prijateljici i bliskoj saradnici Ivani Kovačević.

Posebno je zanimljiva bila ‘’studija slučaja’’ s kojom je nakon pauze delegate dočekao Vitomir Jevremović (3AS). Kontroverznom je temom naslovljenom “Symphony of Intelligence: AI Agents as the New Creative and Business Partners” vizionar Jevremović vrlo brzo uhvatio pažnju svih prisutnih, pažljivo izlažući ‘’pros and cons’’ AI agenata i njihove uloge kao kreativnih poslovnih partnera. S jedne je strane zastrašujuće kojom je brzinom umjetna inteligencija napredovala do razine da muzika i umjetnost koju stvara često nije lošije kvalitete te je, uz pravilno korištenje, moguće postići zadivljujuće rezultate. S druge strane, AI agenti mogu poslužiti kao korisni asistenti za poboljšanje performansi i efikasnosti. Zaključak je ove studije slučaja bio jasan: “Promjena se upravo događa” i “tko zaostaje – ispada iz igre”.

Sljedeći inspirativni Keynote razgovor u danu održali su Folkert Koopmans (FKP Scorpio) i James Drury (IQ Magazine), a pokrili su temu stvaranja i izgradnje uspješne karijere od nule, razvijanja strateškog mišljenja i budućnosti, festivala, turneja i entertainmenta. Koopmans je podijelio najveće izazove s kojima se suočio na početku karijere te je, kada je bio upitan za motivaciju iza svega, odgovorio – “Neuspjeh nije bio opcija; znao sam što želim postići i da nemam drugog izbora”.

Panel rasprava “Beyond the Barcode” u fokus je stavila temu ticketing sistema te su panelisti Anna Grenzheuser (Fever), Cesare Paciello (HID Global) i Emil R. Ljesnjanin (Tixbase) u razgovoru s Gideonom Gottfriedom (Pollstar) pokrili teme prodaje i preprodaje digitalnih ulaznica, sigurnosnih provjera, blockchain tehnologije, ali i dinamičnih cijena ulaznica koje izazivaju rasprave diljem planeta. Uz to, pokrenuta je i tema ulaza na festivale prepoznavanjem lica, kao i svi izazovi koje bi sa sobom nosilo implementiranje takvih tehnologija.

Temu AI tehnologija u glazbi nastavili su Matthias Strobel (Music Tech Europe), Ivan Novak (Laibach), Turo Pekari (Music Tech Europe) i Albert Gruber (seeqnc) pod naslovom: “The Great AI Debate: Who Will Own the Music of Tomorrow”. Posebno je zanimljivo bilo čuti na koji način muzičari, u ovom slučaju Ivan Novak i Laibach, gledaju na pojavu i upotrebu AI-ja u muzici, pri čemu je Novak otkrio da Laibach istražuje na koje sve načine AI alati mogu pomoći muzičarima u stvaranju muzike te da trenutno rade na albumu inspiriranom AI-jem.

Drugi je dan Bridgea, intelektualnih rasprava i razmjene iskustava završen gala večerom i partyjem na kojemu je puštala mlada i iznimno talentirana DJ-ica Lanna zagrijavajući sve za svoj set na otvorenju Sea Star Festivala. Bila je to idealna prilika za bolje upoznavanje i stvaranje saradnji u La Dolce Vita stilu, uz najukusnija fina vina tik uz more.

Treći i finalni dan konferencije otvoren je panelom “Data vs. Gut 2” gdje su poznati svjetski agenti Jess Kinn (One Fiinix Live), Maria May (CAA) i Martje Kremers (Primary Talent International) u razgovoru s Vasjom Veberom (Viberate) podijelili svoja stajališta o korištenju podataka pri pronalasku i odabiru izvođača te koliko se pri tome oslanjaju na svoju intuiciju. Iako se nalaze na suprotnoj strani istog novčića, agenti su imali isti zaključak kao i bookeri prvog dana konferencije – intuicija je nezamjenjiva.

O timskom radu, razvoju izvođača, izgradnji platforme i brenda u dinamičnom su razgovoru svoja iskustva podijelili techno i psytrance kraljica Indira Paganotto, osnivačica izdavačke kuće i platforme ARTCORE koja je prerasla u čitav psytrance pokret, te njezin menadžer i suradnik Alex Avanzato. Indira i Alex u vrlo bliskom i toplom razgovoru podijelili su detalje o svom odnosu, koji je više od poslovnog – njihov tim djeluje poput porodice, a fokusirani su isključivo na nove, up and coming izvođače pune potencijala koje odgajaju i oblikuju te pronalaze različite prilike za razvoj na sceni. Na pitanje kako se nosi s pritiskom bivanja lidericom u DJ industriji, Indira je odgovorila: “Uvijek postoji nova planina koju treba osvojiti. Moraš naporno raditi, i ako je vatra u tebi,  nitko ti ne može ništa.”

Umjetnica Aklea Neon u jedinstvenom je muzičko-umjetničkom performansu “Freqs of Nature – Plant Soundscape Experience” uz pjev biljaka i umirujuću atmosferu predstavila unikatno iskustvo svim posjetiteljima. Na taj je način postavila savršen ton i uvertiru konferencije “REMEDIES for Festivals: A Bridge to Green EXIT and a Circular Future”. Claire O’Neill (A Greener Future) moderirala je razgovor o važnosti korištenja tehnologija za zeleniju i održiviju budućnost, a Artur Mendes (Boom Festival), Ida Siljanović (EXIT Foundation), Lyke Poortvliet (Green Events) i Uroš Novak (REMEDIES) podijelili su svoja iskustva u radu na festivalima i putu prema njihovoj održivosti. Govornici su predstavili ključne alate i postupke koji su nužni za napredovanje industrije prema održivosti i stvaranje zelenije budućnosti – od kompostnih toaleta, uštede vode i zero waste kozmetike, do implementiranja reusable čaša i smanjenja zagađenja okoliša plastikom.

Prvo izdanje Bridge konferencije, koje je u čarobnom pejzažu i La Dolce Vita stilu spojilo užitak i posao, može se okruniti jedinstvenim zaključkom: muzička i tech industrija neraskidivo su povezane te je potrebno nastaviti stvarati mostove između njih kako bi se unaprijedila budućnost i potaknuo brži razvoj. Tko ne ide u korak s vremenom – ispada iz igre.

Možda će Vas zanimati i: