Akcize su najvruće pitanje u BiH. Željka Cvijanović (premijerka RS) i ja smo veoma zainteresovani za akcize jer smo zaduženi za rast ekonomije i nova radna mjesta. MMF ovdje nije glavni razlog, već je to ekonomski rast BiH, izjavio je danas u intervjuu za televiziju N1 federalni premijer Fadil Novalić.
– Imamo rast od tri posto BDP-a, a kada bi ubacili rast infrastrukture dodali bi još dva posto. Pet posto rasta BDP-a na nivou BiH bi se već vidjelo – smatra Novalić.
Upitan da li je tačno da nigdje u zakonu nije definisano da će novac ići za izgradnju autoputa, Novalić poručuje da ti isti parlamentarci koji to govore su u prošlom sazivu bili vlast i dobro znaju da sve pare idu u autoceste.
– Nema teorije da niti jedna marka dođe do parlamentaraca. To je prevara masa da će doći u budžet institucija – rekao je Novalić.
Također je istaknuo da aktualna Vlada FBiH neće prodati BH Telecom.
– To su trebale uraditi dvije-tri vlade prije nas. Za BH Telecom znači da ne može društvo imati značajnu korist od te prodaje. Počeli smo raditi na tome, napravit ćemo nezavisnu međunarodnu analizu i dobiti prave podatke kako vide naše telecome. Elektroprivreda nije zanimljiva strancima, kao ni rudnici jer treba 10 godina da se restruktuiraju – kazao je Novalić.
Najaktuelnija priča u BiH i regionu kriza u Agrokoru. Novalić je govorio o tome šta Vlada FBiH čini da se kriza Agrokora ne odrazi u velikoj mjeri na privredi.
– Mi smo Agrokor počeli nadzirati najranije od svih u regionu u trenutku kada je Coca-Cola odlučila obustaviti isporuku svojih proizvoda. Tada smo vidjeli da nešto ne štima. Ono što je došlo do mene vidio sam da stanje nije alarmantno tu, već u Zagrebu, ali pošto je vezano, bilo je pitanje vremena kada će biti alarmantno i ovdje. Firme Agrokora u BiH su relativno zdrave s problemima koje imaju i druge firme u BiH. Agrokor u BiH nema velikih problema i može živjeti, a pitanje je možemo li isposlovati da on djeluje “ostrvski”. Imamo spreman i Lex Konzum. Ne mora biti kao uredba. Zdravlje Konzuma ovdje zavisi od percepcije potrošača. Ne smijemo urušiti percepciju Konzuma jer su tu naša preduzeća i naša radna mjesta. Mislimo da je problem prenapuhan, nema potrebe da se stvara prevelika nervoza jer će to onda dovesti do problema – rekao je, između ostalog, Novalić za N1.