Nije bio samo najpopularniji model tada domaćeg proizvođača, već i automobil koji je jasno označio kraj jedne epohe.
Zastava 101 ili samo Stojadin proizvodio se punih 37 godina, a u tom je razdoblju dosegao milionsku nakladu. Proizvedeno je 1.45.458 primjeraka od čega je njih čak 224.851 završilo u izvozu. Posljednji Stojadin sišao je s proizvodne trake 21. novembra 2008. godine, što je ujedno bio i zadnji proizvedeni Zastavin automobil.
Crveni primjerak dobio je dostojan oproštaj. Okićen cvijećem, potpisima radnika i s ponekom napisanom pjesmom završio je u rukama privatnog vlasnika, a njegova daljnja sudbina ostala je nepoznata. O kraju proizvodnje Stojadina izvijestili su gotovo svi regionalni mediji, a svoju minutu „slave“ Stojadin je dobio i na američkoj televiziji NBC.
Prvi primjerak proizveden 16. novembra 1971. godine
Taj prvi primjerak koji je sišao s pogona stare Zastavine tvornice u Kragujevcu označio je prekretnicu za tadašnju domaću automobilsku industriju, ali i vozni park tadašnje države.
Razvijen je na osnovi Fiata 128, a s poprečno postavljenim motorom, neovisnim ovjesom, prednjim pogonom i formom karoserije s pet vrata bio je tada jedan od modernijih automobila u Europi.
https://www.facebook.com/Zastava101forum/posts/pfbid0sVXEYRGefYMyDLuceKu5i2Qs3xLJt36D7fUq2rWUdY9yCKBQBaZFywNe9VhJUoyRl
Stojadin je omogućio motorizaciju stanovništva tadašnje države, nudio se u nekoliko izvedbi. Jedna od njih bio je Mediteran s tri vrata i toniranim staklima nastao povodom Mediteranskih igara u Splitu. Bili su tu Standard, De lux, 101 L, Confort, Special, Super, dok su u ponudi motora na raspolaganju bile dvije opcije
Dovoljno je reći kako je Stojadin stigao četiri godine prije Golfa I. Već je problem ostao što se neizmijenjen proizvodio i kad je na tržište dolazio Golf “šestica“.
Stigao na zapad Europe, osvojio Kilimandžaro
Zastava 101 je svojevremeno bio čak i statusni simbol, a označio je drastičan odmak od „fiće“. Na njega, kao i 128-icu čekalo se mjesecima, a mnogi su kupci konvertibilnom valutom plaćali da se izbore za atraktivnije boje. Stojadin se i izvozio, pa je tako stigao na zapad Europe, pa i do Velike Britanije.
Stojadin će ostati upamćen i po ekspediciji “ZASTAVA 101 – Kragujevac – Kilimandžaro” kad su 1975. godine Stojadini s minimalnim modifikacijama uspješno prošli Afrički kontinent prešavši 11.000 km.