Crna hronikaSvijetVijestiZanimljivosti i zabava

Na današnji dan prije 25 godina: Najbizarnija avionska nesreća u historiji




U historiji avijacije bilo je mnogo nesreća, ali teško da se ijedna po svojoj bizarnosti može porediti s tragedijom iznad Meždurečenska u ruskoj Kemerovskoj oblasti.

Na današnji dan prije tačno četvrt stoljeća – 23. marta 1994. godine – s moskovskog aerodroma Šeremetjevopoletio je Airbus A310 ruske avio kompanije Aeroflot na letu za Hong Kong.

Let je prolazio rutinski da bi iznenada, 4 sata i 19 minuta nakon polijetanja, Airbus A310 pao u šumu pored Meždurečenska. U nesreći je poginulo svih 75 osoba u avionu – 63 putnika i 12 članova posade.

Zaprepaštenje zbog nesreće nije se stišalo a vrlo brzo stigao je šokantni rezultat istrage uzroka tragedije.

Snimak iz crnih kutija pokazao je da je uzrok katastrofe ljudski faktor: Za upravljačem aviona nalazio se 15-godišnji dječak!

Naime, 3,5 sata nakon polijetanja, zapovjednik posade, kapetan Jaroslav Kudrinski, pozvao je u kokpit svoje dvoje djece – kćerku Janu i sina Eldara – koji su bili u putničkoj kabini. Grubo kršeći pravila dopustio je djeci – najprije kćerki, potom i sinu – da preuzmu komande aviona.

Avion koji se srušio snimljen 1993. – undefined

Prije nego što je prepustio komande djeci, Kudrinski je uključio funkciju autopilota. Kćerka, 13-godišnja Jana, nije obavljala nikakve pokrete upravljača. No, potom je komande preuzeo njen brat, 15-godišnji Eldar Kudrinski, koji je lagano ljuljao upravljač s jedne na drugu stranu.

Ovi pokreti izazvali su djelomično isključenje autopilota. Većina sistema je nastavila raditi na autopilotu, ali je komanda krilca (aileron control) prešla u funkciju manuelnog rada.

Niko u kabini to nije primijetio jer su piloti bili naviknuti na avione kod kojih letjelica daje zvučni signal ukoliko je “aileron” postavljen na ručno upravljanje. Međutim, u Airbusu se upalilo samo jedno svjetlo koje niko nije primijetio.

Eldar je prvi uočio da nešto nije u redu kada se avion počeo naginjati na desnu stranu.

Avion se nageo za 45 stepeni kada je kopilot pokušao spriječiti katastrofu. Međutim, njegovo sjedište je bilo pomjerano unazad, a avion se nastavio naginjati do 90 stepeni i potom počeo strmoglavo padati.

Zbog brzog pada i pokušaja da se ispravi avion, g-sila je narasla do te mjere kapetan Kudrinski nije mogao zauzeti svoje mjesto u sjedalu. Kada je posada najzad preuzela kontrolu nad letjelicom bilo je prekasno.

Nisu stigli uočiti položaj aviona, odnosno da su se spustili na malu visinu. Airbus A310 je zakačio vrhove drveća i srušio se u šumu 20-ak kilometara od Meždurečenska.

Radiosarajevo.ba

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button