Kako je to moguće i o kojoj sumi je riječ?
Na ova pitanja pokušao je da odgovori sajt Quora, navodeći da je važno da znate da vas ne plaća direktno Jutjub već Adsens (AdSense) koji se zapravo bavi monetizovanjem Youtube-a, prenosi BizLife.
Zahvaljujući ovom programu možete koristiti Google platformu, postavljati sadržaj i targetirati publiku, kako biste na kraju sve to naplatili. Ovaj program generiše milijarde Google-ovih dolara, a predstavlja najsavremeniji izum vještačke inteligencije s obzirom na to da ga je nemoguće prevariti i da ima složen način generisanja oglasa, plaćanja izdavačima ili kreatorima sadržaja koristeći CPM formulu.
Prema navođenjima Quore Google piše da ne postoji jednostavan odgovor na to koliko možete da zaradite jer sve zavisi od niza faktora. CPM (Cost per mille) je cijena po hiljadu (jedinica, impresija). Mille je na Latinskom hiljadu.
Dakle, ukoliko je CPM jedan dolar, to znači da ćete dobiti dolar za svakih hiljadu prikaza. Vaš CPM može biti 0.1 ili 10 sve zavisi da li su na snimku video igre, muzika, autorski video, edukacija, komedija…
Ono što je važno da razmotrite jeste sljedeće:
- Neće svi snimci emitovati reklame. Ukoliko postavljate reklamu uz video ona neće biti viđena isto puta kao i video.
- Adsens pokazuje selektivno reklame svakom korisniku, a ponekad oglašavanja uopšte nema.
- Mnogi korisnici imaju instalirano blokiranje reklamnog sadržaja.
- Polovina pregleda na Youtube dolazi sa mobilnih uređaja. Najčešće je riječ o zvaničnoj aplikaciji Youtube na kojoj se reklame ne mogu blokirati.
Na primjer, na samom vrhu Jutjuba je čuveni PSY koji je 2013. dostigao 1.000.000.000 pregleda od čega je zaradio 7.900.000 dolara, njegov CPM je bio 7.9 dolara što je odlično.
Pogledajte i stranicu koja godišnje zaradi 23.4 miliona dolara, a riječ je o ženi koja se igra sa igračkama svoje djece DisneyCollectorBR.
Google je na velikom dobitku u svakom slučaju jer se onima koji postavljaju snimke daje 68, dok 32 odsto ostaje njima. U slučaju pjesme Gangam style PSY je zaradio svojih 7.900.000, ali je Gugl uzeo 3.840.000 dolara.
Konkurencija na Youtube je ogromna
Youtube je veoma popularan i ozbiljan način zarade, a na Guglovoj platformi se reklamira preko milion oglašivača. Youtube ima preko milijardu jedinstvenih posjeta mjesečno i preko šest milijardi sati pregledanih snimaka, piše Quora.
Ukoliko je vaš kanal mlad, odnosno nastao u protekle tri godine, biće vam teže zbog široke konkurencije. Ali ukoliko želite da budete prava Youtube zvijezda i influenser morate od svog kanala napraviti nešto posebno i biti veoma orginalni.
Na samom kraju veoma je važno da znate, kako navodi BizLife, zvijezde ove mreže više zarađuju od sponzorstava, promocije i ugovora sa velikim kompanijama.
(taster.ba)