Tehnologija

Kia predstavlja svoj prvi 8-stepeni automatski mjenjač










Kia Motors predstavila je nekoliko informacija o svom novom 8-stepenom automatskom mjenjaču (8AT), koji će se koristiti na vozilima s prednjim pogonom.

Inteligentno rješenje donosi manju težinu i slične dimenzije kao uobičajeni 6-stepeni automatski mjenjač. Novi 8AT za vozila s prednjim pogonom (FWD 8AT), koji je plod vlastitog razvoja korejskog automobilskog velikana, omogućava vrlo učinkovit i uglađen prijenos. Poanta novog automatika je u tome da FWD 8AT zauzima isto prostora kao uobičajeni 6-stepeni, pri čemu je novi mjenjač lakši za 3,5 kg.

Kijini inžinjeri već imaju iskustva u razvoju 8-steepnog mjenjača za vozila sa zadnjim pogonom – koristi se kod modela Kia K900 5.0L V8 (ne prodaje se u Evropi) – i ugrađivali su ga uzdužno s prenosom snage na zadnju osovinu. Ugradnja mjenjača s jednakim brojem stepeni na prednjem pogonu je zbog ograničenog prostora i poprečnog postavljanja vrlo zahtjevna, jer je potrebno u prostor ispod poklopca motora ugraditi motor, ovjes i sve ostale komponente pogona.

Pri razvoju mjenjača, koji traje od 2012. godine, Kia je patentirala čak 143 nove tehnologije, koje pružaju izvanredne mogućnosti i učinkovitost. Novi mjenjač omogućava uglađeno ubrzavanje iz mirovanja te bolju potrošnju goriva, manje buke i vibracija te odlučnije ubrzavanje pri većim brzinama u odnosu na automatski mjenjač s manje stepeni prenosa.

Kako bi smanjili potrošnju goriva Kijini inženjeri su kod 8AT osjetno smanjili pumpu za ulje (glavni izvor gubitka snage kod automatskog mjenjača) i pojednostavili konstrukciju hidrauličkog upravljačkog sklopa. 8AT se može pohvaliti najmanjom pumpom za ulje u svojoj klasi i s učinkovitim načinom distribucije i upotrebe hidrauličkog ulja.

Kijini inžinjeri su promijenili i hidrauličko-upravljački sistem, koji djeluje direktno na elemente kvačila čime se smanjuje broj potrebnih solenoidnih ventila. Tako je broj potrebnih ventila smanjen s 20 na 12, što zbog direktnijeg uticaja omogućava bržu promjenu brzina i direktniji prenos snage od motora do točkova. Ujedno se i smanjio prostor koji mjenjač zauzima u prostoru ispod poklopca motora.

Ugradnjom dodatnog kvačila i kompleta prenosnih zupčanika u odnosu na postojeći Kijin 6-stepeni automatski mjenjač povećao se omjer između najvišeg i najnižeg stepena prenosa u novom mjenjaču čak za 34%, što donosi bolju potrošnju goriva s nižim nivoom buke i vibracija pri višim brzinama, uz bolje ubrzanje i performanse pri vožnji uzbrdo u nižim stepenima prenosa.

Novi 8AT, namijenjen vozilima s prednjim pogonom, globalnu premijeru će doživjeti u velikoj luksuznoj limuzini Kia Cadenza, koja još ove godine stiže na neka globalna tržišta (zasad nije predviđena prodaja u Evropi) u kombinaciji s 3,3-litarskim GDI V6 benzinskim motorom.

Kijin novi 8-stepeni automatski mjenjač ubuduće će se koristiti u srednjevelikim i velikim modelima s prednjim pogonom, a služit će kao odskočna daska u daljnjem razvoju Kijinih naprednih mjenjača.

Izvor: carlander.ba



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button