BiH

“Kako raditi na pomirenju kad djeca u školama ne uče o ratu”




Gošća Novog dana bila je Velma Šarić, osnivačica i izvršna direktorica Centra za postkonfliktna istraživanja.

Centar za postkonfliktna istraživanja je jedina organizacija iz BiH do sada koja je uvrštena u top pet najboljih evropskih projekata. Pored priznanja Vijeća Evrope, odlikovala ih je i Hillary Clinton.

Možda će Vas zanimati i:

Godinama u tom centru rade na pomirenju u BiH i stvaranju održivog mira.

A o tome koliko smo danas daleko od tog cilja je rekla: “U javnom, akademskom i političkom životu susrećemo se sa ogromnim nivoom poricanja onog što se desilo u BiH. To je štetno, pogotovo za mlade ljude. Također, apsurdna teza je reći da se treba raditi na pomirenju i da se pomiri a da nisu riješene sve instance potrebne za pomirenje“.

Borimo se sa problemom komemoralizacije i memoralijazicije ovih događaja i postoji samo jedan memorijalni centar u Srebrenici koji je nametnut voljom visokog predstavnika. Imate mlade koji nisu bili dio rata, ali naiđu slučajno da su četnici ubili toliko i toliko stvari ili drugu stranu. Također, djeca slušaju priče baka i djedova a u školi o tome ne uče. U Foči na primjer, djeca uče do ‘89. godine do pada Berlinskog zida, i onda im nastavnica kaže da se ‘92. dogodio rat u BiH i da je završen ‘95. Dejtonskim sporazumom i to stvara konfuziju mladim ljudima“, dodala je Šarić.

Govorila je i o problemima mladih ljudi.

Mladi ljudi se bore za preživljavanje u malim sredinama i orijentisani su napuštanju BiH, a s druge strane imate radikalizirane mlade ljude. U Vlasenici sam bila u martu i svjedočila sam kada je Srpski četnički ravnogorski pokret regrutovao oko 1000 mladih ljudi. Također, srednjoškolci su nosili na maturskoj zabavi zastavu Draže Mihailovića“, naglasila je.

Šarić nam je kazala i kako je teško raditi na pomirenju jer da bi ušli u neku od škola, moraju dobiti mnogo odobrenja da bi održali jedan čas.

 

 

Izvor: N1



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button