Najbolja praksa medijskog opismenjavanja djece predškolskog uzrasta u BiH je aktivnost “Pizza party s Dorom” koju je provela Belma Šabić, odgajateljica u JU Vrtić “Ciciban” Mostar.
Tako je odlučio stručni žiri koji je ocijenio prijave dostavljene na nagradni javni poziv za odgajatelje/ice i stručne saradnike/ce u predškolskim ustanovama.
Belma Šabić je jedna od 100 odgajateljica u BiH koje su učestvovale u radionicama „Medijski odgoj predškolaraca“ čiji je cilj poboljšanje praksi medijskog odgoja u vrtićima. U proteklih nekoliko mjeseci održano je pet radionica za odgajatelje/ice i stručne saradnike/ce u predškolskim ustanovama u Tuzlanskom, Sarajevskom, Hercegovačko-neretvanskom, Zeničko-dobojskom i Unsko-Sanskom kantonu. Cilj je bio podstaći funkcionalno i produktivno uključivanje elemenata medijske i informacijske pismenosti u rad s predškolarcima. Radionice za odgajatelje/ice u okviru projekta „Mediji za građane, građani za medije“ koji podržava EU realizovali su „Radio Kameleon-Otvorena mreža ljudskih prava i demokratije“ i „Asocijacija za medijsku edukaciju, demokratizaciju i istraživanje MEDIANA“.
U recenziji nastavne pripreme odgajateljice Šabić, predsjednica žirija prof. dr. Zarfa Hrnjić Kuduzović navodi:
„Odličan izbor vrlo poučnog crtića. Po uzoru na lik Dore osmišljene su i realizovane aktivnosti kojima se kod djece podstiče prosocijalno ponašanje, istraživački duh i kreativnost. Djeca na zabavan način po uzoru na lik iz crtića uče nove pojmove, te razvijaju motoričke i socijalne kompetencije okušavajući se u različitim aktivnostima: mjere, kuhaju, crtaju, odlaze u kupovinu, savladavaju fizičke prepreke….“
Nagradu za kreativno osmišljenu praksu medijskog opismenjavanja predškolaraca, žiri je dodijelio Faketi Sarajlić, odgajateljici iz JU za predškolski odgoj i obrazovanje „Naše dijete“ Tuzla za aktivnost „Glas i pokret crtanih likova“. Neke od kvaliteta ovog rada navedene u ocjeni stručnog žirija su:
„Metodički razrađena aktivnost koja obuhvata analizu omiljenih dječijih crtića, ukazivanje na razliku između fikcije i stvarnosti, te razdvajanje vizuelnih i audio elemenata crtanih filmova. Posebna vrijednost su izrađena didaktička pomagala: „animator mašine“, „mašina sa pokretnim crtežima“ i kompjuterska animacija, koje djeci na vrlo praktičan način demonstriraju kako nastaju crtići“.
Treća nagrada pripada Belmi Smajić – Memić iz Predškolske ustanove „Sretno djetinjstvo“ Sarajevo za praksu „Naša mala televizija“. U obrazloženju žirija je navedeno da osmišljena aktivnost na metodički zanimljiv pristup pomaže djeci da razumiju razliku između medijske i objektivne stvarnosti, da upoznaju osnove nastanka medijskog sadržaja, kao i da se oslobađaju straha od javnog nastupa.
Projekt će biti okončan objavom priručnika koji će sadržavati upute za medijsko opismenjavanje predškolaraca i nagrađene nastavne pripreme s preporukom drugim odgajatelji/ca/ma da ih primjene u svom radu.