Istraživanje provedeno od strane stručnjaka s Telethon Kids Instituta i sa Univerziteta zapadne Australije sugerira da djeca koja rastu sa psima pokazuju znakove boljeg socijalnog i emocionalnog razvoja u usporedbi s djecom iz kućanstava bez pasa.
Tim je proučavao podatke prikupljene putem upitnika popunjenih od strane roditelja djece u dobi od dvije do pet godina, a rezultati su bili iznenađujući.
Prema rezultatima istraživanja koje je obuhvatilo više od 16,400 domaćinstava, djeca iz kućanstava s psima imala su 23 posto manju vjerojatnost za razvoj poteškoća u izražavanju i prepoznavanju osjećaja te socijalnim interakcijama u usporedbi s djecom iz kućanstava bez pasa. Također, otkriveno je da je prisutnost pasa u kućanstvu povezana s 30 posto manjim izgledima za antisocijalno ponašanje kod djece.
Daljnja analiza ukazala je na to da su djeca koja su aktivno sudjelovala u brizi za psa, kao što su šetnje i igre, pokazala još bolje rezultate. Djeca koja su redovito šetala sa svojim porodičnim psom imala su 36 posto manju vjerojatnost za loš socijalni i emocionalni razvoj u odnosu na djecu koja su to činila manje često. Također, djeca koja su se igrala sa svojim psom tri ili više puta tjedno imala su 74 posto veću vjerojatnost za redovito pažljivo i brižno ponašanje u usporedbi s djecom koja su to činila rjeđe.
Profesorica Hayley Christian, autorica istraživanja, ističe zanimljivost otkrića, naglašavajući da je prisutnost psa u kućanstvu povezana s mnogim pozitivnim ponašanjima i osjećajima djece. Ova studija pruža uvid u potencijalne koristi vlasništva nad psima u kontekstu socijalnog i emocionalnog razvoja djece te sugerira da bi daljnja istraživanja trebala dublje istražiti mehanizme koji leže u pozadini ovih pozitivnih učinaka.