Minimum 16 godina, kaciga i 20 km/h – to su ograničenja koja se traže za vozače električnih romobila.
Djeca na električnim romobilima, prijevoz više osoba i jurnjava brzinom većom od 20 km/h uskoro bi mogli postati stvar prošlosti. Nova inicijativa koju je pokrenulo Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) predložila je uvođenje novih standarda za električne romobile, i to na nivou Europe.
U cilju postizanja više razine sigurnosti traži se tvorničko ograničenje maksimalne brzine na 20 km/h, ograničavanje snage na 250 W, ali i uvođenje većih kotača (min 12“), te neovisnih prednjih i stražnjih kočnica. Sa zakonodavne strane bi se u potpunosti zabranio prijevoz drugih osoba na romobilu, vožnja bez kacige, kao i mogućnost da romobilom upravlja osoba mlađa od 16 godina.
Novi izvještaj ETSC-a objavljen krajem prošlog mjeseca dolazi kao posljedica drastičnog povećanja broja ovakvih prometala u prometu, a s time i porasta broja prometnih nezgoda s teškim posljedicama.
Izvještaj posebno kritikuje različita pravila korištenja električnih romobila u pojedinim zemljama Europske unije. To se ne tiče samo performansi i snage pogonskog motora već i načina korištenja i potrebnih “kvalifikacija“ za upravljanje. Tako se danas u nekim zemljama dopušta do 1000 W snažan pogon, brzina od 25 km/h te samo preporuka korištenja kacige.
Izvještaj kao primjer navodi i Francusku u kojoj se 2021. godine prodalo 900.000 električnih romobila, što je 42 posto više nego godinu ranije.