Škoda Kodiaq koji je izazvao veliko interesovanje na evropskom tržištu stigao je i na bh. tržište. Škoda sa Kodiaqom započinje svoju veliku ofanzivu u SUV segmentu te ima velika očekivanja od novog modela. S čim Škoda kreće u ofanzivu, bh. novinarima i VIP kupcima prikazala je Škoda sa 12 automobila sa kojim su mogli iskusiti vožnju po auto putu, magistralnoj cesti i na off roadu.
Za ovu priliku bili su osigurani različiti Kodiaq modeli sa kojim se nakon uvodne prezentacije u Sarajevu krenulo na Off Road Tour u dužini od 222 kilometra. U planiranoj ruti vozilo se auto putem od Sarajeva do Tarčina, magistralnom cestom od Tarčina do Konjica, te od Konjica preko Boračkog jezera, Prenja, Ruišta do Jablanice. Od Jablanice do Sarajeva vozilo se magistralnom cestom i auto putem.
Planirana ruta omogućila je da Kodiaqa isprobamo u svim realnim uslovima u kojim će se voziti u Bosni i Hercegovini. Ulaskom u automobil prvo što primjećujete je obilje prostora po čemu je Škoda prepoznatljiva. Dužina vozila iznosi 4697 mm, širina 1.882 mm i visina 1.676 mm. Međuosovinski razmak vozila iznosi 2791 mm, a zapremnina 720 litra dok preklapanjem stražnje klupe ona se može povećati na 2065 litara. Idealna vozačka pozicija lahko se pronalazi i vozač je spreman za avanturu…
Kišno vrijeme koje nas je pratilo tokom cijele vožnje omogućilo je da se još bolje upoznamo sa svim mogućnostima Kodiaqa. Tako izlazak na auto put po kišnom vremenu pokazao je da Kodiaq ima zaista dobru zvučnu izolaciju putničke kabine jer je buka na vrlo niskom nivou, a upravljivost na odličnom nivou.
Kodiaq pokretan 2.0 litrenim TDI motorom sa 150 KS i ručnim šest stepenim mjenjačem bit će “prava mjera” za većinu bh. kupaca. Sa nešto dužim prijenosnim omjerima mjenjača Kodiaq ne zahtijeva česte izmjene stepena prijenosa, a takav raspored prijenosnih omjera svoju pravu svrhu tek ima kada je vozilo pod opterećenjem ili van asfaltiranih puteva.
Silaskom sa auto puta i magistralne ceste na uređeni makadamski put na kojem je bilo dosta rupa punih vode sticali smo prva “Off Road” iskustva na kojim je Kodiaq opravdao očekivanja. Upijanje udarnih rupa, bez naginjanja karoserije ili nepoželjnih skakutanja dokaz su odlično urađenog posla kada je u pitanju ovjes. Jednostavno, Kodiaq se odlično ponaša i na auto putu gdje pri većim brzinama nema naganjanja karoserije, što je sklonost velikih SUV vozila, te na makadamu gdje je na “svom terenu”. Kratko rečeno za ovjes, pun pogodak!
Udobnost automobila je očekivano dobra, posebno ona na prednjim sjedištima. Putnici na stražnjoj klupi mogu podešavati ugao nagiba naslonjača, te sjedišta pomjerati naprijed/nazad. Materijali i završna obrada su na “škodinom nivou” – kvalitetna platna i kombinacija pjenasto mekane i tvrde plastike, ovisno o poziciji, dok je završna obrada odlična.
Unutar putničke kabine prisutna su mnogobrojna “Simply clever” pametna rješenja, od kišobrana u vratima koji su nam tokom kišnog Road Toura dobro došli, do raznih pretinaca i držača. Iako je Road Tour bio cjelodnevno iskustvo, malo je vremena bilo da se detaljno upoznamo sa Kodiaq modelom. O svim detaljima i iskustvima pisat ćemo nakon testa Kodiaqa koji možete očekivati uskoro. Na prvu, bez licitiranja sa brojkama, ocjena za Kodiaq je vrlo je visoka.
Ono što većinu posebno interesuje jeste cijena, a tu se Škoda posebno potrudila. Bazni benzinski model pokreće 1.4 litreni TSI motorom sa 125 KS koji je uparen sa 5 stepenim ručnim mjenjačem i opremljen je Ambition paketom opreme može se kupiti za 44.928 KM. Ovaj model dolazi sa pogonom samo na prednje točkove.
Bh. tržištu interesantniji je dizelski model, pa bazni dizelaš pokreće poznati 2.0 litreni TDI motor sa 150 KS koji je uparen sa 7 stepenim DSG mjenjačem te donosi Ambition paket opreme. Cijena mu iznosi 55.184 KM sa PDV-om. Najskuplji Kodiaq model, bez dodatne opreme, pokreće snažniji TDI motor sa 190 KS, koji je također uparen sa 7 stepenim DSG mjenjačem, ali sa 4×4 pogonom i Style paketom opreme. Njegova cijena iznosi 67.699 KM sa PDV-om.
Izvor: carlander.ba