SvijetTehnologija

Dok se mi klackamo u našem gradskom prevozu, pogledajte kako izgleda autobus bez vozača




Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani. Početkom sljedeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će njena tačna ruta biti poznata.

U okviru programa “Mobilnost budućnosti” i projekta “auto.Bus” koji je podržalo austrijsko Ministarstvo saobraćaja, održana je prva probna vožnja dva gradska autobusa bez vozača. Poslije tri mjeseca intenzivnih priprema u autobuskom pogonu Leopoldbau u Beču prva probna vožnja uspješno je izvedena. Nova bečka linija bez vozača imat će prve putnike na proljeće 2019. godine.

Dva autobusa bez vozača su prvi put u realnim uslovima uspješno vozili ulicama Beča. Autobusi su u prisustvu operatera prevezli oduševljene putnike rutom od oko 2 kilometra – od stanice metroa U2 do Tehnološkog centra Aspern i nazad.

Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani. Početkom sljedeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će njena tačna ruta biti poznata.

Na liniji će postojati fiksne stanice, a sve vožnje će nadgledati obučeni operater. Predviđeno je da minibus pored operatera može da preveze još 11 putnika. Ukoliko prevoz zbog vremenskih nepogoda ili tehničkih problema izostane, na liniji neće biti zamjenskih vozila. Vožnja autobusom bit će besplatna, a trenutno iz zakonskih razloga nije dozvoljen ulaz u autobuse sa dečjim ili invalidskim kolicima.

Za saradnike projekta “auto.Bus” ova probna vožnja je bila odlučujuća za njihov dalji rad – u Austriji je prvi put ostvarena “komunikacija” između vozila i semafora na kojima je radila firma “Siemens”. “Siemens” je radio i na razvoju komunikacije autobusa sa saobraćajnim znakovima.

– Autonomna vožnja je veliki trend, koji ima potencijal da promijeni gradove i učini ih održivim. Kao Gradsko saobraćajno preduzeće bit ćemo među prvima u tome – izrazio je svoje zadovoljstvo direktor Bečkog saobraćajnog preduzeća “Wiener Linien”, Gunter Steinbauer.

Planiranim tehnološkim inovacijama ovaj projekat treba da omogući pomak kada su u pitanju samovozeće autobuske linije.

– Želimo da se poveća efikasnost i bezbjednost autonomnih vozila, naglasio je Steinbauer.

Naselje Aspern je idealno okruženje u Beču za ovakav eksperiment, jer je novo naselje u kome se vozila lakše kreću nego u centru grada. Aspern je na dobrom glasu kao inovativna, urbana i ispitivačka “laboratorija” za razvoj Beča kao pametnog grada.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button