Biznis

Do početka ljeta radovi će se izvoditi na novih 35 km autocesta kroz BiH










Gradnja cesta je jedna od glavnih uzdanica bosanskohercegovačke privrede u predstojećem razdoblju, a unatoč najavama o početku novog građevinskog vala, trenutačno se izvode radovi samo na 19 kilometara koridora Vc, strateškog cestovnog projekta kroz BiH.

Međutim, vrlo skoro očekuje se i dodjela ugovora za još jednu dionicu u dužini nešto većoj od pet kilometara, što znači da ćemo u središte građevinske sezone ući s gradilištem u ukupnoj dužini od 24 kilometra,  piše Večernji list BiH.

Godina gradnje

Prema scenariju iz Autocesta Federacije, ovom broju kilometara autoceste u izgradnji moglo bi se dodati još 11, i to na hercegovačkoj dionici Počitelj – Zvirovići. Ako sve procedure doista i budu okončane u planiranim rokovima, ovo bi, dakle, mogla biti godina intenzivnije gradnje koridora Vc.

Poznato je, naime, kako je u proteklih nekoliko godina izgradnja bila gotovo zaustavljena, a razlog je nepostojanje sve potrebne dokumentacije, kašnjenje u procedurama, obaranje natječaja te nedostatak financijskih sredstava. Postojao je i problem prostornog plana, zahtjeva za izmjenama već definiranih trasa pojedinih dionica, i to na čak 11 mjesta. Bez toga nije bilo moguće dobiti građevinske dozvole i pokrenuti izgradnju.

Stvari se, ipak, pomiču u pozitivnom smjeru, što svjedoči i privođenje kraju procedura za dodjelu poslova izgradnje dvaju vrlo zahtjevnih tunela na koridoru Vc. Riječ je o tunelu Zenica u dužini od 2,2 kilometra te tunelu Ivan koji će biti dug 1,6 kilometara. Iako su u pitanju relativno kratke dionice, one su tehnički vrlo zahtjevne, a za nastavak izgradnje i funkcionalnost koridora posebno bitne.

U tom kontekstu važna je i izgradnja mosta Svilaj preko Save koji zapravo predstavlja poveznicu bosanskohercegovačkog s hrvatskim i dalje mađarskim dijelom koridora. Od početka se sumnjalo u izgradnju dionice kroz sjevernu Hercegovinu zbog navodne neisplativosti i nespremnosti kreditora da sudjeluju u tom projektu.

Međutim, nedavno su otklonjene i dvojbe oko toga jer su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Europska investicijska banka (EIB) potvrdile da će 600 milijuna eura biti uloženo u izgradnju dionice od Ovčara (kod Konjica) do Mostara, čime će u financijskom pogledu biti zaokružen kompletan južni dio koridora Vc.

(Izvor: Večernji list BiH)



Back to top button