“Djeca koja čuju i upoznaju veći dio vokabulara će biti bolje pripremljena kada vide te riječi na papiru kada krenu u vrtić ili školu. Vrlo je vjerovatno da će lakše naučiti čitati i pisati ako su upoznati sa mnoštvom termina koji će im biti potrebni u školi i vrtiću”, rekla je Jessica Logan koja je radila u timu istraživača.
Ideja za ovo istraživanje potiče od prethodnog istraživanja u kojem je Logan sa svojim kolegama došla do otkrića da roditelji jedne četvrtine djece u državi nikada ne čitaju knjige svojoj djeci, dok veliki dio njih djeci čita samo jednom sedmično.
“Činjenica da postoji toliko roditelja koji nikada ne čitaju knjige svojoj djeci nas je veoma šokirala. Željeli smo otkriti kakve bi to posljedice moglo ostaviti na djeci”, zaključila je Logan.
Tim istraživača odabrao je 30 knjiga od 100 najpoznatijih, te su koristili i slikovnice. Zaključili su da knjige imaju prosječno 140 riječi, dok slikovnice imaju 228. Zatim su izračunali koliko riječi dijete može čuti od rođenja do petog rođendana.
Zaključili su da djeca kojima se nikada ne čita čuju 4.662 riječi do pete godine, djeca kojoj se čita jednom ili dva puta sedmično čuju 63.570, dok se taj broj povećava na 169.520 riječi za djecu kojoj se čita tri do pet puta sedmično.
Ukoliko vašem djetetu čitate jednom dnevno, ono će do pete godine čuti 296.660 riječi, a ako mu čitate pet knjiga ili slikovnica na dan taj broj će se povećati na skoro milion i po riječi. Istraživači se nadaju da će ovo podići svijest roditelja o važnosti čitanja knjiga.