Istaknuto

Direktor tuzlanskog aerodroma objavio kada ćemo imati letove za Tursku

Rade na pripremama




Nakon što je grčka aviokompanija Lumiwings dobila odobrenje turske državne direkcije za letove na relaciji Tuzla – Istanbul,  Međunarodni aerodrom Tuzla (MAT), trenutno radi na tehničkim i drugim pripremama kako bi što prije bio poznat datum početka letova za Tursku.

“Mi smo dosta priprema okončali. Bilo je mnogo upita kad bi mogli krenuti letovi za Istanbul i, lično, želja nam je da to bude u prvim danima marta.

Do tad treba da se utvrde cijene karata, broj sedmičnih letova, da putnici dobiju dovoljno vremena da planiraju putovanja”, kazao je za Politicki.ba Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Osim aktivnosti oko uspostave novih avio linija, menadžment MAT-a je angažiran na pronalasku sredstava za ugradnju navigacionog sistema za slijetanje i polijetanje u uslovima minimalne vidljivosti.

Naime Aerodrom Tuzla je jedini u Bosni i Hercegovini na koji je moguće ugraditi ovaj sistem, takozvani ILS CAT 3 sistem.

“Mi smo isfinansirali izradu studije koja je potvrdila tu mogućnost. Prednosti ugradnje takvog sistema na Aerodrom Tuzla bile bi ogromne jer bi se avio saobraćaj mogao odvijati u magli i bez obzira na trenutnu vidljivost, što bi imalo veliki značaj za cijelu BiH.

Ovo, posebno, ako uzmemo u obzir  značajan broju letova na drugim aerodromima u BiH koji se tokom maglovitih dana otkažu i preusmjere”, navodi direktor Halilčević.

Navigacioni sistem o kome govori direktor Halilčević, trenutno u regionu imaju neki veći aerodromi kao što su, prije svih, oni u Zagrebu i Beogradu.

“Osim Aerodroma Tuzla, zbog niza razloga, ostali aerodromi u Bosni i Hercegovini, nemaju mogućnost za funkcioniranje jednog ovakvog sistema. Okvirna cijena za njegovu ugradnju je oko 7 miliona dolara, što je zanemariv iznos u poređenju sa prednostima koji bi isti donio u smislu nesmetanog advijanja avio saobraćaja na  Aerodromu Tuzla i u cijeloj BiH”, ističe direktor Halilčević.

Da li su domaće institucije spremne finansirati ugradnju navigacionog sistema za slijetanje i polijetanje na Aerodromu Tuzla o tome, zasad nema informacija.

Menadžment MAT-a navodi da bi ugradnjom ovog sistema, kad je u pitanju avio saobraćaj u BiH, Aerodrom Tuzla dobio novu važnu ulogu u bh. avijaciji jer bi služio kao alternativni aerodrom svim drugim aerodromima u BiH i šire u slučaju loših meteo uslova praćenih smanjenom vidljivošću.

“Poznato je da u vrijeme smanjene vidljivosti na našim aerodromima, nerjetko, avioni na letu za BiH, okrenu putanju i slete u Beograd, pa čak i Dubrovnik. Neki se u nemogućnosti da slete vraćaju na početne destinacije. Tuzla nije daleko ni od Sarajeva, ni od Banje Luke, ali ni od nekih aerodroma u susjednim zemljama.

Obzirom da smo uradili studiju izvodljivosti, naš je zadatak da na ovom projektu ustrajemo”, poručuje direktor MAT-a Dževad Halilčević.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button