Biznis

Digitalna transformacija za 18 lokalnih samouprava u BiH: Pokrenuta mobilna aplikacija eCitizen







Sarajevo, 06. maj, 2020 – U okviru Projekta općinskog okolišnog i ekonomskog upravljanja (MEG) koji finansira Vlada Švicarske, a provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP), izrađena je mobilna aplikacija eCitizen koja će omogućiti lakšu komunikaciju između građana i lokalnih vlasti.

Primarna svrha eCitizen mobilne aplikacije jeste omogućavanje jednostavne i transparentne komunikacije građana i lokalne uprave. Aplikacija građanima omogućava slanje žalbe ili upita lokalnoj upravi u svega 5 klikova nakon čega dobiju odgovor uprave u roku od 48 sati. Pored toga, eCitizen mobilna aplikacija ima za cilj i obavještavanje javnosti u nepredviđenim i vanrednim situacijama, poput prekida usluga i servisnih informacija.

„Građani najbolje znaju šta im treba, još više u doba krize. Aktivno građanstvo je ono čemu težimo u svim projektima koje podržava Švicarska. Kroz aplikaciju eCitizen, građani imaju pristup novim i atraktivnim načinima izražavanja svojih potreba i zabrinutosti prema lokalnim vlastima u BiH. U boljem su položaju da postanu akteri promjena u svojoj lokalnoj zajednici. Aplikacija eCitizen zajednička je inicijativa građana, javnog sektora i IT industrije u zemlji. Kao globalni lider na čelu digitalnih inovacija, Švicarska će nastaviti suradnju s Bosnom i Hercegovinom kako bi podijelila prednosti novih tehnologija za sve, ” izjavila je Barbara Dätwyler Scheuer, direktorica za saradnju u Ambasadi Švicarske u BiH.

Mobilna aplikacija je prilagođena za Android i IOS, te se može preuzeti putem stranica Google Play i App Store.

Ovo softversko rješenje je dostupno i kao online platforma na adresi www.ecitizen.ba. Na online platformi će uskoro biti aktivni i moduli za komunikaciju građana sa vijećnicima/odbornicima, modul za javne rasprave, modul za pripremu sjednica vijeća/skupštine i slično. Dodatne mogućnosti će biti dostupne samo na online platformi.

“Lokalne zajednice imaju koristi od digitalne transformacije kada vlade koriste tehnologiju i inovacije kako bi postigli bolje rezultate. Ova nova mobilna aplikacija dolazi u jednom od najizazovnijih perioda s kojima se Bosna i Hercegovina suočava, a mi u UNDP-u vjerujemo da ona dolazi kada je najpotrebnija. Bolja komunikacija s lokalnim samoupravama ključna je u doba krize. eCitizen će omogućiti dvosmjernu komunikaciju s lokalnim vlastima, što će rezultirati većom transparentnošću, povjerenjem i odgovornošću na lokalnom nivou”, izjavila je – Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH.

Važan dio procesa izrade aplikacije su bile konsultacije sa lokalnim upravama. Tako je, na prijedlog zaposlenika Gradske uprave Gradiška, pripremljena komponenta „pitajte (grado)načelnika“.

„Najvažnija opcija aplikacije je direktan upit „Pitajte gradonačelnika“, gdje uz pomoć Službe za informisanje, građani dobijaju informacije o komunalnim potrebama i problemima u roku od 48 sati. Aplikacija eCitizen predstavlja korak više ka otvaranju Gradske uprave grada Gradiška građanima putem uspostavljanja jednostavne, transparentne i dvosmjerne komunikacije. Pored toga, svi građani koji instaliraju aplikaciju e-Citizen na svoje mobilne uređaje će moći dobijati direktne obavijesti o nepredviđenim i vanrednim situacijama, prekidu usluga (npr. u vodosnabdijevanju)“, ističu iz Gradske uprave Gradiška.

Tokom marta i početkom aprila 2020. godine Projekat MEG je organizovao nekoliko online obuka za službenike i IT administratore iz svih partnerskih jedinica lokalne samouprave.

„Općina Sanski Most je ozbiljno pristupila korištenju aplikacije. Potencijal vidimo u nizu informacija koje će se moći dijeliti kroz aplikaciju, te će se brže i cilljano stupati u kontakt sa određenim grupacijama stanovništva. Trenutno nam je fokus na umrežavanju, pa tako sve naše javne ustanove i javna preduzeća imaju osoblje zaduženo za praćenje aplikacije i prijava koje pristižu“, istakao je načelnik općine Sanski Most, Faris Hasanbegović.

eCitizen aplikacija je primjer digitalnog rješenja kojim se javnim organima u vrijeme krize omogućava da imaju bolje podatke, bržu komunikaciju sa građanima i efikasnije donošenje odluka u 18 partnerskih opština i gradova MEG Projekta. Nakon njihove ogledne primjene, ista digitalna rješenja se mogu primijeniti u cijeloj zemlji.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button