BiznisZanimljivosti i zabava

Trgovački lanac supermarketa vraća njemačku marku




Njemački kupci moći će da osjete duh starog vremena u novoj godini u jednom lancu supermarketa koji je vratio u opticaj marku.

Trgovinski lanac Kaufland želi ovom prilikom i da pruži mogućnost onima koji to hoće, da se otarase starog novca koji drže negdje po kući.

Možda će Vas zanimati i:

Njemačka marka ne koristi se već 14 godina, ali od 4. januara pa sve do 30. januara Nijemci mogu da razmjene svoje marke u ovim prodavnicama. Pored ovoga, Kaufland će lansirati i retro-proizvode, poput šampona, deterdženata i kafe, a sve sa motivima iz šezdesetih godina.

Pored nostalgije, postoji još jedan razlog zbog kojeg se Kaufland odlučio na ovaj potez. Naime, anketa sprovedena u novembru utvrdila je da 54% ljudi koji žive u Njemačkoj čuvaju stare devize u svojim domovima.

Njemačka centralna banka je, još kada se uvodio euro, jasno najavila da će i novčanice i kovanice njemačke banke važiti uvijek i da se mogu zamijeniti za evro po utvrđenom kursu od 1,95583 maraka za jedan euro. Ipak, to odavno ne može da se uradi u komercijalnim bankama, već samo u centralnoj ili u pokrajinskim bankama (Landesbank). I to se i dalje radi: 2015. obavljeno je 176.000 takvih transakcija, dakle oko 760 puta svakog radnog dana. Prosječna transakcija u Saveznoj banci imala je vrijednost od oko 560 maraka.

Ta „vječnost” njemačke marke je i mnoge, naročito starije građane, navela da se nikada i ne odreknu svoje ušteđevine. Zato se i danas, kad su neki možda i otišli sa ovog svijeta, u njihovim kućama pronalazi čitavo bogatstvo.

Ipak, moguće je da Nijemci neće tako lako dati Kauflandu omiljenu valutu jer im predstavlja veliku sentimentalnu vrijednost.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button