Interesne udruge zvone na uzbunu: ako se nešto ne poduzme, u Njemačkoj uskoro neće biti moguće sve putnike i svu robu prevesti od tačke A do tačke B. Udruga njemačkih prijevoznika (VDV) posebice ukazuje na raskorak u sve gušćoj mreži javnog prijevoza i sve većem broju vozača koji odlaze u penziju ili se nalaze pred penzijom.
Situacija je posebice kritična sa strojovođama. Dječački snovi o upravljanju lokomotivom očito ispare nakon puberteta. Trenutno širom zemlje nedostaje od 800 do 1.000 strojovođa. Niko očito nije spreman na samoću i rad u smjenama.
I gradovi poput Berlina očajnički traže nekoga ko bi prevozio građane. Prosječna starost berlinskih vozača podzemnih i nadzemnih željeznica je 50 godina. Otkako je u Njemačkoj prije nekoliko godina ukinut monopol željeznice na međugradskom saobraćaju, pojavio se i akutni manjak vozača autobusa na dužim relacijama, Njemačka udruga autobusnih prijevoznika govori o trenutnom manjku od 2.000 vozača. U sljedećim godinama bi taj broj mogao porasti na čak 10.000. Udruge su pokrenule agresivnu kampanju među mladima pod sloganom: „Pokreni nešto – budi vozač autobusa“.
Slična je situacija i s rastućim sektorom cestovnog teretnog prijevoza. Doduše, trenutno se za taj posao obučava oko 7.000 mladih, no oni presporo ulaze na tržište rada da bi se pokrio manjak. Ne postoje tačni podaci koliko širom Njemačke trenutno nedostaje vozača teretnih vozila, ali samo na području Duisburga (gdje se nalazi najveća riječna luka u Europi i gdje je sjedište mnogih špediterskih kompanija) nedostaje 3.000 vozača.
Izvor: DW