
Ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, Aleksandra Sofronijević, danas je u Sarajevu održala sastanak s ministrom prometa i komunikacija BiH, Edinom Fortom.
Glavna tema razgovora bila je rekonstrukcija i modernizacija željezničke pruge Ruma – Šabac – Loznica – Zvornik – Tuzla – Doboj, kao i realizacija projekta autoceste, odnosno brze ceste Sarajevo – Beograd – Sarajevo.
Također, razgovarali su o obnovi plovnog puta rijeke Save, održavanju i rekonstrukciji međudržavnih mostova, digitalizaciji izdavanja prometnih dozvola te pitanjima boravka profesionalnih vozača u Evropskoj uniji.
“Ovo je bio prvi sastanak, odnosno nastavak razgovora započetih prije nekoliko godina, ali koji su nažalost zastali. Danas smo razgovarali o velikim, kapitalnim infrastrukturnim projektima koji bi trebali donijeti obostranu korist BiH i Srbiji. Otvorena je spremnost obje strane da se ti projekti realizuju, a ministar Forto je najavio operativni sastanak s učešćem svih relevantnih strana”, rekla je Sofronijević.
Ministrica je podsjetila da su potrebni planska i tehnička dokumentacija, kao i osiguranje izvora finansiranja za realizaciju projekata.
“Ovo su izuzetno skupi projekti, ali sve su to teme koje očekujemo na operativnom sastanku. Sigurna sam da svaki početak jeste težak, ali mnoge stvari smo već pokrenuli danas i očekuje nas konkretizacija svih projekata. Uvijek je lijepo doći u prelijepi grad Sarajevo”, poručila je Sofronijević.
Ona je objasnila da postoje dva kraka autoputa Beograd – Sarajevo.
“Srbija je u završnoj fazi dionice od Kuzmina do Sremske Rače, uključujući most preko rijeke Save. Ostali radovi na završetku trase su manje složeni i planirani su da budu završeni do avgusta iduće godine, kada očekujemo puštanje te dionice u saobraćaj. Dionica Kuzmin – Bijeljina trenutno nije u dinamici izvođenja radova, pa će se pronaći alternativno rješenje izgradnjom pristupnih saobraćajnica kako bi se uspostavila veza sa postojećom cestom do Bijeljine, sve do završetka autoputa od Bijeljine do Sremske Rače. Druga dionica Požega – Kontroman (60 kilometara) zahtijeva još plansku i tehničku dokumentaciju zbog složenih tunela i mostova”, pojasnila je Sofronijević.





