Najmnogoljudniji kanton u FBiH definitivno zaslužuje bolje saobraćajnice i to ne samo što je najmnogoljudniji nego i zbog novca koji izdvaja, a malo toga mu se vraća.
Autoput Sarajevo – Beograd kao ideja još uvijek živi. Da bi se ovaj kapitalni projekat realizovao potrebno je izgraditi 133 mosta i 53 tunela.
Srbijanski dužnosnici ranije su se opredijelili završiti svoj dio autoputa do kraja 2023. godine.
”Mi ćemo do kraja godine završiti svoj dio od Sremske Rače do Kuzmina tu se gradi integrisani granični prelaz, na srpskoj strani koji će biti pušten 2025. kada bude završen dio autoputa od Sremske Rače do Bijeljine”, kazao je ranije Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.
Sa Federalne strane tek se poduzimaju aktivnosti na otkupu zemljišta i pripreme projekta od Tuzle sjeverno do Brčkog, kaže ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto.
“Sastavni dio povezivanja Sarajeva i Beograda u smislu tog autoputa o kojem se puno govori je ustvari autoput Sarajevo- Tuzla, zatim Brčko i dalje prema Bijeljini, i onda iz Bijeljine već je došao autoput iz Srbije koji može voditi do Beograda”, istakao je ministar.
Ono što u Brčkom treba da se dogodi na proljeće je Izmjena prostornog plana koja će predvidjeti tačne trase – trasu od Doboja do Bijeljine, koju će graditi entitet RS, kao i dio od Tuzle prema Orašju koji će graditi FBiH.
“Ta infrastruktura nam je potrebna. Sarajevo nije u međunarodnoj blokadi – Tuzla je u prometnoj blokadi, i željezničkoj, i u smislu autoceste, u smislu da nije dovoljno ulagano čak ni u aerodrom, dakle Tuzla se mora odblokirati, a kroz tu lokaciju spojit ćemo se i sa Beogradom i gdje god treba”, izjavio je ministar Forto u emisiji Polis.
Izgradnja kompletne autoceste Sarajevo – Beograd bi, prema nekim procjenama, trebala koštati između 5,5 i 8 milijardi KM, a hoćemo li doživjeti izgradnju tog autoputa – ostaje da vidimo. (Radio Kameleon)