Uspješne kompanije i brendovi sve više teže ka tome da postanu autentični.
Ali šta tačno znači ovaj termin?
Da li morate da imate prodavnicu u kojoj prodajete svoje ručno pravljene proizvode da biste bili autentični, ili možete biti i autentična prodavnica sportske opreme u prigradskom naselju?
Kako god da je definišete, trebalo bi da znate da potrošači vole autentičnost.
Nedavno istraživanje koje je sprovela organizacija „Score“ pokazalo je da 91 posto potrošača širom svijeta najviše cijeni kada brendovi „iskreno komuniciraju o svojim proizvodima i uslugama“. To najviše utiče na kupovinu i na odluku da li će poslovati sa tom kompanijom. Kako ovo istraživanje pokazuje, ljudima sve više smeta to što im velike, bezlične korporacije „prodaju maglu“.
Kupovinom od autentičnog brenda osjećaju da izražavaju svoje mišljenje o tome šta im je važno u životu. U stvari, 63 odsto potrošača kaže da je veća vjerovatnoća da će kupiti od kompanije koju smatraju autentičnom.
Šta je autentičnost?
ABI ili Indeks autentičnog brenda, koji mjeri autentičnost globalnih brendova, definiše se kroz sedam osnovnih karakteristika:
– originalnost: u kojoj mjeri je vaš brend donio nešto novo i drugačije na tržište,
– lični uslužni program: koliko je vrijedna usluga koju vaš brend pruža i da li korisnici mogu da žive bez nje,
– deklarisana uvjerenja: u kojoj mjeri se vaš brend zalaže za nešto više od jednostavnog zarađivanja novca,
– iskrenost: u kojoj mjeri se vaš brend trudi da ne iznevjeri ljude,
– poznavanje: koliko je vaš brend poznat,
– momentum: kolike šanse vaš brend ima da postane popularniji,
– naslijeđe: u kojoj mjeri vaš brend ima relevantnu i zanimljivu priču.
Ovo je bila lista zahtjeva koje treba ispuniti da bi se postigla autentičnost, a u narednom tekstu ćemo obraditi korake koje je potrebno preduzeti da bi se došlo do autentičnog brenda.
Ako želite da postanete stručnjak za brendiranje i marketing, više o edukaciji u ovoj oblasti možete da saznate na ovom linku.