Bankovni računi nekoliko građana BiH sredinom decembra 2019. bili su na meti hakerskih napada, tokom kojih im je s računa, bukvalno u samo nekoliko sati, nestalo nekoliko hiljada maraka.
Među prevarenima je bilo i nekoliko Sarajki koje su se na društvenim mrežama požalile da su se “sumnjive transakcije” dogodile u Raiffeisen banci gdje su imale račune.
“Bez mog znanja mi je skinuto oko 3.000 KM”, piše jedna od njih.
Drugoj ženi, korisnici usluga pomenute Banke je u toku jednog dana, do ponoći, s računa nestalo 3.600 KM.
“Sve su to bile transakcije tipa 200,400 eura… Sve dok je bilo novca na računu. Na kraju je ostalo devet maraka. Znači nisam ni otišla do banke, ni bankomata… Nisam plaćala karticom, nit preko neta”, napisala je druga prevarena žena ističući da joj je u Banci rečeno da je u “kritičnom periodu pao sistem i da ništa nije funkcionisalo”.
Da li je i koliko ovakvih slučajeva prijavljeno, šta su uradili po pitanju ovih reklamacija, te na koji način se korisnici usluga Banke mogu zaštiti od ovakvih slučajeva u Raiffeisen banci kažu:
“Kako bi prevenirala zloupotrebu računa svojih klijenata, Raiffeisen banka kontinuirano provodi odgovarajuće mjere, vrši stalni monitoring te kontaktira klijente ukoliko se ukaže potreba za provjerom transakcija po njihovim kartičnim računima. Upravo ovim aktivnostima spriječen je pokušaj neovlaštene realizacije određenog broja transakcija kod inostranog trgovca u proteklom mjesecu. Nažalost, nekoliko klijenata je bilo afektirano zloupotrebom, ali im je Banka u kratkom roku izvršila povrat sredstava po osnovu pomenutih transakcija na njihove račune, kažu u Raiffeisen banci. Navode da je “ovim klijentima izvršena i zamjena kartica o trošku Banke.”
Online plaćanje – Prilikom korištenja kartica za online plaćanje, korisnicima kartica se sugeriše da transkacije vrše samo na provjerenim internet-stranicama te da kontaktiraju Banku, u bilo koje vrijeme i bilo koji dan, ukoliko primijete sumnjiva dešavanja vezana za njihove račune, napominju u ovoj Banci.
Izvor: Tuzlanski