Prema podacima Agencije za statistiku BiH i Unije za održivi povratak i integracije u BiH, od 2013. do 2019. godine Bosnu i Hercegovinu napustilo je čak 530.000 stanovnika.
Kao glavne razloge iseljavanja ispitanici su naveli niske plaće, beznađe i korupciju.
Ipak, da nije sve tako crno, pokazuje primjer Biljane Lovrinović iz Clevelanda, koja je i sama napustila BiH prije 20 godina. Tada, zbog nekih sasvim drugih razloga.
Danas ova mlada i uspješna žena ima tvrtku u Travniku, zapošljava osmero ljudi i planira svoj povratak, piše MojaBiH.
Kada kao tinejdžer dođete u Ameriku, sve vam je zanimljivo. Budući da sam prethodno živjela u Hamburgu, Cleveland se činio kao tih grad. No, ovdje smo brzo ušli u hrvatsku zajednicu, stekli prijatelje, a kada sam krenula u školu, sve je nekako krenulo, rekla je Lovrinović, koja je diplomirala marketing, grafički dizajn i njemački jezik.
Nisu se samo diplome nizale nego i osjećaji prema domovini… I onda je prije dvije godine odlučila uložiti u BiH.
- Ljudi me stalno pitaju kako to da sam odabrala Bosnu i Hercegovinu, posebno u ovo vrijeme. Neki su me čak i odgovarali, što me ustvari i motiviralo da ne odustanem. Mislim da je to bio i onaj osjećaj: sada ili nikada. Osjetila sam potrebu da vratim neku uslugu domovini iz koje sam potekla. A to je bilo da pokrenem posao, dodala je ova rođena Travničanka.
Radeći prethodno u Americi za proizvođače u zrakoplovnoj, medicinskoj i automobilskoj industriji, Lovrinović je uvidjela njihove potrebe za razvijanjem internetskih stranica, digitalnih strategija i marketinga. U BiH…
- Teško je raditi. Digitalni marketing u Bosni i Hercegovini ima puno prostora za napredak. Ipak, ljudi su jako dobri i topli. Kada krenu u posao, imaju entuzijazam. To mi je bilo drago vidjeti kod mladih, priznala je.
Da osnuje firmu u BiH, trebalo joj je mjesec dana. Ističe i susretljivost Travničana tokom prikupljanja dokumentacije, a ne navodi niti jedan problem.
Već smo se stabilizirali i sada razmišljamo o otvaranjima drugih tržišta, europskim, ali i azijskim. U ovom poslu, posebno kada se radi o marketingu koji je dosta intiman, treba naći prave partnere, istaknula je Lovrinović.
Izvor:hayat.ba